Hej!
Jag noterade precis att det är borrade otäppta hål i mitt badrum innanför duschdörrarna i nyköpt lägenhet. Det sitter alltså inget där och jag har ingen aning om tidigare ägare täppt med silikon. Hur står skada kan vara skedd?
Jag noterade precis att det är borrade otäppta hål i mitt badrum innanför duschdörrarna i nyköpt lägenhet. Det sitter alltså inget där och jag har ingen aning om tidigare ägare täppt med silikon. Hur står skada kan vara skedd?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 885 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 885 inlägg
Det går ju inte att svara på när vi inte ens vet om det finns silikon i hålen. Men om det är betongväggar och ingen granne under eller på sidan av badrummet har märkt att det rinner vatten så är det väl inte någon jätteskada i alla fall. Stilmässigt ser ju badrummet ut att vara mycket gammalt för ett badrum (mer än 20-25 år) så det är ju dags att renovera det i alla fall.
Tack för svaren. Jag vet ju inte allt detta som hur tätskiktet ser ut bakom.
Men låt oss ponera worst case scenario. Säg att han borrat genom våtskiktet och haft hålen öppna i säg 5 år. Räcker det då med att nu i efterhand fylla med silikon och ny fog eller kan det vara fuktskada i hela badrummet??
Jag har ju inte ens tillträtt ännu men märkte detta nu på bilderna... nu häller man ju inte i vatten horisontellt när man duschar men ändå...
Men låt oss ponera worst case scenario. Säg att han borrat genom våtskiktet och haft hålen öppna i säg 5 år. Räcker det då med att nu i efterhand fylla med silikon och ny fog eller kan det vara fuktskada i hela badrummet??
Jag har ju inte ens tillträtt ännu men märkte detta nu på bilderna... nu häller man ju inte i vatten horisontellt när man duschar men ändå...
Det har troligtvis suttit en duschhylla där, satt den där på visningen så skulle jag säga att ägaren skruvat ned den efteråt.
Jag hade inte lagt så mycket energi på det utan tagit bort pluggarna och fyllt med sillikon.
Jag hade inte lagt så mycket energi på det utan tagit bort pluggarna och fyllt med sillikon.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 885 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 885 inlägg
De där hålen kan väl ändå aldrig bli dolt fel?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Dolf fel finns inte på bostadsrätt heller