3 985 läst · 6 svar
4k läst
6 svar
Borra i frostsäker klinker
Hej.
Ska borra ett antal hål i frostsäkra klinker. Plattorna är 10mm tjocka och det är ett rent helvete att komma igenom.
Finns det någon som har några super bra tips? Måsta ju finnas något. Har testat med "glasborr" men det var ingen dans på rosor....... Hoppas på hjälp.
/Lars
Ska borra ett antal hål i frostsäkra klinker. Plattorna är 10mm tjocka och det är ett rent helvete att komma igenom.
Finns det någon som har några super bra tips? Måsta ju finnas något. Har testat med "glasborr" men det var ingen dans på rosor....... Hoppas på hjälp.
/Lars
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Denna typ av plattor är ren pest att jobba med, med en diamantborr blir det lite lättare men inte mycket.
Hallå!!
Jag har också valt "frostsäkra" klinkers plattor, både på golv & halva väggen & ja, det är inte kul att borra i det.
Jag har borrat upp handukstork & dushcväggarna änn så länge bara.
Jag köpte mig borrar från den lokala Woody handeln, av märket * Kgc - Klinkerborr super* dom va inte allt fördyra, men det går tyvär åt lite borrrar.Men det är dom ända borrar jag har hitttat som fungerar att ta sig igenom skiten :| men det är ingen dans att borra i, det tar ju sin tid.
Det står att livslängden på en 4mm är 3-6 hål.
http://www.kgcverktyg.se/se/tipsochtrix/tipsfranhantverkaren/smahaliklinker/
Lycka till med borrandet
Jag har också valt "frostsäkra" klinkers plattor, både på golv & halva väggen & ja, det är inte kul att borra i det.
Jag har borrat upp handukstork & dushcväggarna änn så länge bara.
Jag köpte mig borrar från den lokala Woody handeln, av märket * Kgc - Klinkerborr super* dom va inte allt fördyra, men det går tyvär åt lite borrrar.Men det är dom ända borrar jag har hitttat som fungerar att ta sig igenom skiten :| men det är ingen dans att borra i, det tar ju sin tid.
Det står att livslängden på en 4mm är 3-6 hål.
http://www.kgcverktyg.se/se/tipsochtrix/tipsfranhantverkaren/smahaliklinker/
Lycka till med borrandet
Går bra med "vanliga" korremantborrar dvs. betongborrar av bra kvalite...bara dom e´nya så skären är fräscha. Sen är det lika viktigt med kylning och lägre varv på masikn än vanligt....annars "bränner du borrskäret direkt .