3 644 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Bohusvillan
Kan tipsa och starkt rekommendera Bohusvillan.
Jätte flexibla och tillmötesgående.
Klart prisvärt inga extra kostnader för att man vill ha en helt egen ritad planlösning.
Fick själv välja allt från stomrest till nyckelfärdigt.
De anpassade även yttermåtten på huset för detaljplanen.
Vi bygger 1 3/4 plan på totalt 250kvm, bergvärme med golvvärme i båda planen.
Jätte flexibla och tillmötesgående.
Klart prisvärt inga extra kostnader för att man vill ha en helt egen ritad planlösning.
Fick själv välja allt från stomrest till nyckelfärdigt.
De anpassade även yttermåtten på huset för detaljplanen.
Vi bygger 1 3/4 plan på totalt 250kvm, bergvärme med golvvärme i båda planen.
ja ha dom har ja inte hört nå om=)kul å höra va andra har för hustillverkare=) vad fick ni ge för de då? gör dom bara trähus??mvh becky
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Jag tycker inte att det är särskilt förtroendeingivande att man rekommenderar en hustillverkare i sina första inlägg. Forumet är inte till för att göra reklam utan för att man ska dela erfarenheter med andra som bygger. Varför skriver du så här?
Vi fick betala 2,5 för allt grund, bergvärme hela rubbet. Vi har även valt ekparkett, kakel och klinkers i badrum, köksgolv och i hallen. dusch och hörnbadkar i båda badrummen.
Och jag tycker inte att det är fel att tipsa andra om man själv håller på att bygga och jätte nöjd.
Och jag tycker inte att det är fel att tipsa andra om man själv håller på att bygga och jätte nöjd.
Efter det vi varit med om blir jag allergisk mot " håller på att bygga och är jättenöjd"... I och med att ni inte ännu har byggt färdigt kan mycket hända, och det är när det händer saker som man verkligen får information om hur ett företag är...
Ex hur hanterar de kunderna när det är dags för garantibesiktningen efter 2 år, när ni inte har några pengar kvar som morot att få sakerna åtgärdade...
Att det flyter bra för er nu är jättebra, men jag tror att det är bra att vänta till att rekommendera någon innan allt är klart. Hur vet vi att ni inte själv är bohusvillan och skriver här för att få reklam???
Ex hur hanterar de kunderna när det är dags för garantibesiktningen efter 2 år, när ni inte har några pengar kvar som morot att få sakerna åtgärdade...
Att det flyter bra för er nu är jättebra, men jag tror att det är bra att vänta till att rekommendera någon innan allt är klart. Hur vet vi att ni inte själv är bohusvillan och skriver här för att få reklam???
Nej det är helt rätt att ni inte vet om vi är bohusvillan, men det vet man ju inte på speciellt många forum och inlägg överhuvudtaget.
Och om man bara får tipsa och vara nöjd med en leverantör efter 2 års besiktning skulle det nog inte skrivas speciellt mycket på ett forum.
Men jag ska in bråka om det.
Jag får väl säga att jag är jätte nöjd så här långt med både bygge och bemötande och hela vägen från tanke till handling.
Och om man bara får tipsa och vara nöjd med en leverantör efter 2 års besiktning skulle det nog inte skrivas speciellt mycket på ett forum.
Men jag ska in bråka om det.
Jag får väl säga att jag är jätte nöjd så här långt med både bygge och bemötande och hela vägen från tanke till handling.
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Jag har också en olustig känsla av att säljare och andra representanter hos husföretagen säger "gå in i Byggahus forum och rekommendera oss, så ska du få det här och det här", eller så kommer kanske initiativet från kundens håll. Och det är ju ganska genomskinligt när någon går in och rekommenderar ett företag i sitt första inlägg. Förtroendeingivande inlägg kommer från medlemmar som använt sajten under hela byggprocessen, både för att ta och ge råd. Det är bra om alla är uppmärksamma på det.
Hej,
Vi är på väg att köpa ett hus genom Bohusvillan. Det vore intressant att få veta mer om era erfarenheter.
Vi är på väg att köpa ett hus genom Bohusvillan. Det vore intressant att få veta mer om era erfarenheter.