Hej,
Jag har precis köpt en bostadsrätt. I badrummet så finns det ingen silikonfog eller liknande mellan väg och tak. Är detta något som man behöver åtgärda?
Mellan väg och tak är det någon millimeter glipa på vissa ställen, ca 1 cm in i glipan så ser det ut att vara fogmassa.
Behöver jag vara orolig för fuktproblem om man ej har någon taklist/fog i taket?
Vad hade varit en bra lösning tror ni?
Mvh,
K
Jag har precis köpt en bostadsrätt. I badrummet så finns det ingen silikonfog eller liknande mellan väg och tak. Är detta något som man behöver åtgärda?
Mellan väg och tak är det någon millimeter glipa på vissa ställen, ca 1 cm in i glipan så ser det ut att vara fogmassa.
Behöver jag vara orolig för fuktproblem om man ej har någon taklist/fog i taket?
Vad hade varit en bra lösning tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh,
K
Eh... Tec7 alla dar i veckan!T tergo skrev:
Du är medveten att ditt förslag är till ytor med mycket rörelse samt är inte godkänt i badrum?
”Produkten ska användas i torra och frostfria miljöer där man vill täta sprickor eller utjämna hörn.”
Produkten är främst avsedd för torra frostfria inomhusmiljöer men fungerar även utomhus ifall det är frostfritt och regnskyddat de första 60min efter appliceringen.MrJay skrev:
Var står det att det är godkänt för badrum? Som sagt, tec7 är godkänt för badrum, övermålningsbart, förstör inte underlag, flexibelt, lätt att ta bort vid behov m.m. Jag ser faktiskt ingen anledning till att använda något annat.T tergo skrev: