Hej,

Jag har precis köpt en bostadsrätt. I badrummet så finns det ingen silikonfog eller liknande mellan väg och tak. Är detta något som man behöver åtgärda?

Mellan väg och tak är det någon millimeter glipa på vissa ställen, ca 1 cm in i glipan så ser det ut att vara fogmassa.

Behöver jag vara orolig för fuktproblem om man ej har någon taklist/fog i taket?

Vad hade varit en bra lösning tror ni?

Glipa mellan badrumsväggens kakel och tak utan silikonfog, tecken på tidigare fogmassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan badrumsvägg och tak med synlig fogmassa ungefär en centimeter in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh,
K
 
Inga problem, det är bara kosmetiskt. Tätskiket sitter bakom. Tryck dit silikon om du tycker det blir finare.
 
  • Gilla
Straybullet
  • Laddar…
MrJay
T tergo skrev:
inte silikon där (är inte övermålningsbar) skall du foga så använd latex tex MÅLARFOG ESSVE AKRYL FLEX 25% 300 ML (bauhaus.se)
Eh... Tec7 alla dar i veckan!
Du är medveten att ditt förslag är till ytor med mycket rörelse samt är inte godkänt i badrum?

”Produkten ska användas i torra och frostfria miljöer där man vill täta sprickor eller utjämna hörn.”
 
  • Gilla
Micke R.
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Eh... Tec7 alla dar i veckan!
Du är medveten att ditt förslag är till ytor med mycket rörelse samt är inte godkänt i badrum?

”Produkten ska användas i torra och frostfria miljöer där man vill täta sprickor eller utjämna hörn.”
Produkten är främst avsedd för torra frostfria inomhusmiljöer men fungerar även utomhus ifall det är frostfritt och regnskyddat de första 60min efter appliceringen.
 
MrJay
T tergo skrev:
Produkten är främst avsedd för torra frostfria inomhusmiljöer men fungerar även utomhus ifall det är frostfritt och regnskyddat de första 60min efter appliceringen.
Var står det att det är godkänt för badrum? Som sagt, tec7 är godkänt för badrum, övermålningsbart, förstör inte underlag, flexibelt, lätt att ta bort vid behov m.m. Jag ser faktiskt ingen anledning till att använda något annat.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Tack så mycket för alla svar, då det bara är för kosmetika så avvaktar jag med att göra något.

mvh,
K
 
T
Som sagt, ingen jävla silikon i takvinkeln eller golvvinkeln för den delen!:mad:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Staffans2000
T tank77 skrev:
Som sagt, ingen jävla silikon i takvinkeln
Varför inte det?

Staffan
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
T
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför inte det?

Staffan
För att det ser för jävligt ut samt att man kan aldrig måla taket i framtiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.