Idag började vi måla huset - det slutade med Beckers Perfekt fasadakrylat från Uppsala Färg. Literpriset ligger på ca 1400 spänn efter att man ingått i deras "bonusprogram" som ger 10-15%. Någon som har ett hett tips på var man kan köpa denna färg billigare?
 
1400 riksdaler per liter!!!
Behagar du skämta mig aprillo?
Ingick inget färgpaket från Götenehus?
 
nej!! jag menar 10-litersburken! Sorry. 140 kronor litern skall det var.

Nä, inget färgpaket ingick från Götenehus - deras måtto är ju "exklusive allt". :)
 
*skrattar* Jag funderade ett tag på om du tänkte måla med smält guld eller något liknande exklusivt :)

Har du någon indikation på åtgång, d.v.s. liter/kvm vägg och strykning?
 
Indikationen är att det går mycket mer än vad jagtänkt mig. Eftersom huset inte är grundat suger träet väldigt mycket. På 30 kvadrat yta har vi klafsat på 10 liter grundfärg! Huset är totalt 140 kvadratmeter målningsyta. Hoppas verkligen att det inte suger lika mycket nästa vända med slutfärgen!

Mén visst vore guld läckert? Blingbling i Alsike :)
 
Äntligen har vi fått våra uppdaterade planskisser! Nu ska vi skynda in med bygglovshandlingar... För de nyfikna så finns bilder upplagda på våran blog.
 
Ja.. idag kom grävskopan. och om 1 vecka kommer huset :)
 
Så var bygglovshandlingarna inskickade! Yeeehaa! Nu hoppas vi på snabb och bekymmersfri bygglovsprocess :) Några tips från er som varit igenom detta tidigare?
 
Är det någon som vet om det finns någon som har tagit på sig att driva frågan med Alsikebornas motstånd mot ABT's deponianläggning? Är intresserad av att komma i kontakt med denna person i sådana fall. Skicka gärna ett PM med kontaktuppgifter.
 
Mejla alsikeknivsta(a)gmail.com
Se http://www.stoppatippen.se

Det är ett helt gäng som gjort det och delat upp arbetet. Är du intresserad att bidra så är du nog varmt välkommen.
 
Redigerat:
Ravenware skrev:
Så var bygglovshandlingarna inskickade! Yeeehaa! Nu hoppas vi på snabb och bekymmersfri bygglovsprocess :) Några tips från er som varit igenom detta tidigare?
Jo, för oss gick det smidigt, bygglovet var klart på 10 dagar.
 
Någon som har hört något hur det gått med anbuden på tomterna i Etapp III av boängsåsen. Deadline var ju i Torsdags.

Hur har intresset varit?
 
Ingen aning! Mycket nyfiken jag också - hoppas bara inte att Alsikebolaget bitit sig själva i svansen och lagt sig på en för hög nivå....
 
Med tanke på vad tomterna gått på i området tidigare i vår/vintras så är det ju inte det (men det är ju bara två tomter längs åsgatan). Däremot är ju utbudet större nu. De två tomterna som säljs via mäklare ligger ute på hemnet såg jag nu (precis som Kalle Ankas granntomt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.