Nu har jag pratat igen med snickarn. Det var ingen släpvagn utan en vinröd buss. Han hade svetskåpa !?!!! och en grön overall och kapade med en tigersåg. Mörk, normalbyggd och pratade klockren svenska. Strömmen tog han från grannen i LB huset bredvid.
Någon som känner igen beskrivningen?
 
Hade man åtminstone inte kunnat återställa högen istället för att lämna den såhär???

(Den röda pinnen är inte en tomtmarkering utan en guide för markarbetaren vart gräsmattan skulle sluta och naturtomten ta vid)
 
  • PICT3754_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart du skall polisanmäla! Även om det inte leder till något konkret kan det ändå innebära att närpolisen börjar cirkulera här lite oftare, vilket kan ha en positiv inverkan mot sån där idioti som stöld och skadegörelse! I vilket fall blir det ju inte sämre!
Jag har faktiskt sett polisen snurra här ibland för att spana in husen, så då får de ju en legitim anledning att vara här oftare :)
Nolltolerans är helt rätt!
 
Med mycket förseningar är det snart dags för byggstart, alla papper är signerade efter många undersökningar. Vi fastnade för Vallsjöhus. Bra priser, bra standard, hög flexibilitet och bra service. Och att vi blev rekommenderade detta företag.
Det verkar som om vi är bland de sista på Åsgatan som börjar bygga. Men samtidigt är det skönt att slippa bo i en byggarbetsplats.
Nu kommer snart alla detaljfrågor, bredband mm
Otroligt många snygga kåkar som byggs på gatan!
 
Välkommen!

Nu undrar självklart alla nyfikna... Vilken tomt skall ni bygga på?
 
Om någon av er vill bli av med lite virke typ beg. reglar, brädor, bitar isolering så har jag en kollega som gärna hämtar. Han ska bygga ett fågeltorn. Så det ni ska kasta, hör av er.
 
Så var bygglovet klart! Snart kommer vi och spränger i skogen :)
 
Vi ska bygga på 1:497, det blir ett funkishus (tvåplans) med ett friliggande funkisgarage som vi har ritat själva. Får vi lite fart på bygget så är det förhoppningsvis klart innan jul. Vallsjöhus sa att det kunde gå om allt gick som det skulle. Synd bara att det är semestrar ivägen.
Om någon har tips på billig bra matjord, "täckjord" och massor så vore vi tacksamma.
Dags att återgå till fotbollen
 
Ravenware skrev:
Så var bygglovet klart! Snart kommer vi och spränger i skogen :)
Då var även vårt klart! :)

Imponerande tider jämfört med vad man har hört att bekanta råkat ut för i andra kommuner...
 
Vad kul! Grattis. Är huset avropat redan?
 
Vi har gjort slutbeställning och bestämt kök. Det är bara "smådetaljer" kvar som klinkerval, tapetval och färgval. Såntdär som aaabsolut inte leder till debatt hemma i TV-soffan :D


Det ser svårt ut (läs ungefärligen omöjligt) att få köra byggsamrådet före midsommar. Vi hoppas kunna köra i V.30, men ...
 
...semestern är helig för husföretagen och huvudkontoren är lika befolkade som en afrikansk by efter en ebola-epidemi. Jag fattar inte hur en "modern" industri kan ha så dassig service och organisation. Minns själv hur otroligt frustrerande det var!

Lycka till med förhandlingarna i soffan :) Med tanke på fotbolls-EM lär du ju förlora på grund av bristande fokus!
 
*skrattar* Jo, det är sant. Här på jobbet så klurar vi över hur somliga ska ha jour i sommar för att täcka upp om en kund skulle råka få problem. Kanske liiite annan känsla för service!

För oss är nog inte semestrar det största problemet med V.30 utan när vi ska få slutleverans på vår tillökning...

*funderar* Fotbolls-EM, vad är det? Vi har hört hur folk skriker på kvällarna, kan det vara relaterat månne... Skämt åsido så är vi inte speciellt fotbollsintresserade; skönt ibland men trist då alla TV-kanaler lägger sig på rygg och bara visar skräp :p Jag håller mig till finalen och tittar då... :rolleyes:
 
Ganska märkligt egentligen, att byggföretagen i Sverige promt skall ha semester i juli. Det borde vara enklare att jobba på sommaren, än t ex i december, med regn o snö.
 
Dynamitgubben skrev:
Ganska märkligt egentligen, att byggföretagen i Sverige promt skall ha semester i juli. Det borde vara enklare att jobba på sommaren, än t ex i december, med regn o snö.
Och med tanke på hur bra betalt dom tar så verkar ju alla ha råd att åka till Thailand och leva loppan under vintern. Både målaren, elektrikern och Götenehuschefen var borta i Thailand under jan-feb. En annan stor husfirma vet jag placerade sin vårkonferens för alla anställda i Dubai för att beskåda all byggnation.... Det är inte synd om byggbranchen just nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.