Vi har placerat löpbandet bakom TV-soffan så att det är möjligt att se på TV samtidigt som man springer, men för att det ska funka måste man dra upp volymen på förstärkaren rätt rejält för att överrösta dunkandet från löpbandet. Det går med andra ord inte att smyga ned i källaren för ett träningspass på morgonen om någon annan fått för sig att sova ut.

Lösningen vore väl att sätta in en bluetoothsändare i förstärkaren och sedan använda hörsnäckor när man springer. Nån som har provat såna sändare och har åsikter om hur de fungerar? Kan man ansluta flera par hörlurar till samma sändare så flera kan lyssna samtidigt?
Nån har kanske till och med tips på bra modeller?

http://www.telme2.com/webshop/index.php?id_product=8&controller=product

Denna fungerar utmärkt. Har en själv som sänder från mediacentral till en Bluetoothhögtalare i köket. En tokinstallation med iTunes i servern som sänder via LAN till en gammal Airport Express, vidare som SPDIF till denna sändare. "Kunde ha dragit en sladd." :D
Har även sett dessa som hörhjälpmedel där den sänder från TVn (optiskt) till hörapparat. Dessa har tydligen Bt nuförtiden.

Edit: jag har inte prövat någon annan modell.

Redigerat:
J
Jag förstod inte riktigt vad du redan har idag i lurväg. Om du redan har lurar med Bluetooth så påverkar ju det valet.

Jag har inga lurar - än. Min fru har ett par hörsnäckor för löpning som visst ska ha bluetooth-stöd, men hon är inte i närheten och jag minns inte vad det är för modell. Vi kan bortse från den saken för ögonblicket, hon skulle knappast ha nåt emot att få köpa nya löpartillbehör för att få till den här saken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.