Det var sannerligen billigt, kan den ha legat ute i en halvtimme?
 
Detta kanske kan vara något? Tyvärr som vanligt för långt bort för mig:(

Bosch kap- och gersåg i nyskick till salu på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ceson skrev:
Detta kanske kan vara något? Tyvärr som vanligt för långt bort för mig:(

[bild]
Jag är skeptisk men kan ha fel. Oreggat nummer, för lågt pris och snodd bild från nätet......
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Kane skrev:
Nu har samma säljare en gedigen annons med ett 30-tal maskiner till salu, [länk]
[bild]
Har väl nästan en stående annons som uppdateras titt som tätt, skulle tippa en "köpabilligt-sälja-kille" alternativt köper konkurslager etc, finns en hel drös med sånt folk på blocket/andra sidor.

Edit : såg att samma säljare även har en "köpes" annons där verktyg eftersökes.
 
Redigerat:
Krilleman
Det mesta som denne säljare har i sin till salu annons är ju av bygg-typen. Alltså med största sannolikhet stulet.

Vem har Hilti i sin privata ägo (alltså ärligt köpt):

HILTI SFC 22-A
HILTI WSR 36-A
HILTI DX 351BX
HILTI DG150
HILTI DD350

Mycket annat är även det bygg-maskiner som endast företag har.

Min åsikt är att detta 100% stöldgods från någon container på en byggarbetsplats.
 
Garanterat stulet :)
 
F
krilleman_215 skrev:
Vem har Hilti i sin privata ägo (alltså ärligt köpt):
Jag har. Ärligt köpt med skattade pengar. Frågor på det?
 
Krilleman
Du är då en av ytterst få som kanske har köpt en SFC 22-A, men har du även DX351BX & DD350 i din ägo för skattade pengar?
 
fsn skrev:
Jag har. Ärligt köpt med skattade pengar. Frågor på det?
Jag med!
Plus en siw-22 och en scw-22
Och Stefan fick en slant samtidigt.
Hade även en te-1500 innan jag sålde den.
Köptes på klaravik.

Men jag tror dock att flertalet "specialverktyg" på Tradera och blocket inte är helt ärliga.
 
Martin321 skrev:
Har väl nästan en stående annons som uppdateras titt som tätt, skulle tippa en "köpabilligt-sälja-kille" alternativt köper konkurslager etc, finns en hel drös med sånt folk på blocket/andra sidor.

Edit : såg att samma säljare även har en "köpes" annons där verktyg eftersökes.
Han har ju oftast olika namn i anonserna så något skumt är det ju.
 
F
krilleman_215 skrev:
Du är då en av ytterst få som kanske har köpt en SFC 22-A, men har du även DX351BX & DD350 i din ägo för skattade pengar?
Näää. Jag har en TE52. Samt lite andra onödiga prylar man inte borde ha som privatist men inga fler Hilti. Likväl är det alltid nåt man saknar när det skall göras nåt. Jag har köpt den begagnad kan jag tillägga men direkt av en anläggningsfirma jag känner och vet att den är ärlig.

Tror också att det är mycket stulet. Men jag hyrde maskin för ett par år sen och försökte då köpa loss en sliten maskin men det gick inte för dom hade avtal med nån som även hjälpte dom med reparationer så jag fick numret till honom istället.
Hamnade hos en invandrare med en hyrd källarlokal där han för i sammanhanget små pengar lagade åt hyrfirman samt köpte loss utrangerade maskiner som han hjälpligt fick fart på och sålde. Han sålde även lite nytt som han sidoimporterade. Hade jag inte pratat med uthyrningsfirman innan så hade jag direkt förutsatt att allt var stulet.

Det begagnade var extremt skavt och slitet, utbudet var begränsat och det var för dyrt.

Köpte en ny Makita 18V skruvdragare istället men det var bara drygt ett halvt batteri billigare än butikspris. Rakt igenom riktiga prylar och ett löfte om fri reparation om den gick sönder.

En sån kontakt är bra att ha, letade efter honom för 1-2 år sen då min gamla ELU såg tittade efter ljuset i tunneln men han hade flyttat eller lagt ner verksamheten och uthyrningsfirman såg ut som fågelholkar när jag frågade dom.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.