Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 677 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 677 inlägg
Jag skulle önska möjligheten att blockera enskilda personer från att skicka PM utan att för den skull sätta personen på ignorera.
Vissa personer förstår inte att man inte vill ha PM från dem, hur många gånger man än skriver det. Ignorera personen helt löser väl problemet, men en gång på 1000 skriver hen kanske något vettigt i forumet.
Det är synd att man måste stänga totalt för PM för att enskilda individer inte kan respektera att man ber de dra åt helv..e.
Vissa personer förstår inte att man inte vill ha PM från dem, hur många gånger man än skriver det. Ignorera personen helt löser väl problemet, men en gång på 1000 skriver hen kanske något vettigt i forumet.
Det är synd att man måste stänga totalt för PM för att enskilda individer inte kan respektera att man ber de dra åt helv..e.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 677 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 677 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 677 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 677 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Du kan testa ändra inställningen till ”Skicka meddelanden till dig: Folk du följer”.
Naturligtvis får du se till att inte följa den specifika användaren, men det förutsätter jag att du inte gör.
Naturligtvis får du se till att inte följa den specifika användaren, men det förutsätter jag att du inte gör.
Om du uttryckligen sagt nej till pm och det fortsätter går det inte att anmäla personen för att få stopp på personen ifråga??
Alltid tråkigt när folk inte ens förstår att ett nej är ett nej.
Alltid tråkigt när folk inte ens förstår att ett nej är ett nej.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag skriver upp ”Lämna chatt > Ignorera framtida svar” och ”Sekretessinställningar > Skicka meddelande till dig: Bara jag” som en bugg.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 677 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 677 inlägg
Visst är det trist och det skulle kanske gå, men jag gillar inte direkt att anmäla folk så.A Argastesnickaren skrev:
Jag har varit väldigt tydlig att jag inte vill ha PM från personen ifråga.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 604 inlägg
Låter som en extremt fyrkantig lösning. Gissar att de flesta av oss följer noll personer och att de som väl följer några följer ett fåtal.Per Eskilsson skrev:
En blacklist snarare än en whitelist måste vara det rimliga här. (Med respekt för att du kanske bara föreslog en quick fix snarare än att lösa problemet.)
Finns stöd för det i reglerna idag? Tycker iofs arg det borde gå under normal rimlighet men jag ser inget uttryckligen att användare inte får kontakta andra via PM som avböjt dettaA Argastesnickaren skrev:
Edit, inte för att jag har något emot en teknisk lösning men tycker den borde kompletteras med en uttrycklig regel om denna saknas
Jag vet inte om det finns stöd för det idag.M myrstack skrev:Finns stöd för det i reglerna idag? Tycker iofs arg det borde gå under normal rimlighet men jag ser inget uttryckligen att användare inte får kontakta andra via PM som avböjt detta
Edit, inte för att jag har något emot en teknisk lösning men tycker den borde kompletteras med en uttrycklig regel om denna saknas
Samtidigt ska vi ha regler för allt som kan inträffa så blir det ett omfattande regelverk.
Jag bara menar att även i ett öppet forum så måste man sköta sig mot sina andra användare.
Om det inte fungerar utan någon eller några missköter sig och trots uppmaningar om att inte skicka pm fortsätter så var det bara ett förslag från min sida att man kan ta det vidare.
Det är guld för många att ha detta forum att ta hjälp av och det vore synd att bli av med kompetens som kanske tröttnar pga andra som inte ens kan ta ett nej till tex pm.
Håller med, sunt förnuft borde räcka både kring regler och forumfunktioner.A Argastesnickaren skrev:Jag vet inte om det finns stöd för det idag.
Samtidigt ska vi ha regler för allt som kan inträffa så blir det ett omfattande regelverk.
Jag bara menar att även i ett öppet forum så måste man sköta sig mot sina andra användare.
Om det inte fungerar utan någon eller några missköter sig och trots uppmaningar om att inte skicka pm fortsätter så var det bara ett förslag från min sida att man kan ta det vidare.
Det är guld för många att ha detta forum att ta hjälp av och det vore synd att bli av med kompetens som kanske tröttnar pga andra som inte ens kan ta ett nej till tex pm.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Funktionen ”Lämna chatt > Ignorera framtida svar” ska tydligen göra det du efterfrågar @Fairlane men fungerar tyvärr inte. Vi har inte ens vetat att denna funktion fanns.Nötegårdsgubben skrev:
Vi får titta på det vid tillfälle. Är det enkelt att fixa så gör vi det, är det krångligt så lägger vi till den i att göra listan. @cnils jag låter dig kasta ett öga på det.