Hej,

Har en badtunna som jag använder utan vedkamin. Någon som har något bra tips på hur jag kan blinda de gamla genomföringarna som är ca 47mm i diameter.
Har tittat på avslutningspropp med o-ring och kontramutter i m50, men då behöver jag göra hålen större först.

Någon annan bra lösning?

Hälsningar Christoffer
 
wildeside
G
Bolak_jr Bolak_jr skrev:
Hej,

Har en badtunna som jag använder utan vedkamin. Någon som har något bra tips på hur jag kan blinda de gamla genomföringarna som är ca 47mm i diameter.
Har tittat på avslutningspropp med o-ring och kontramutter i m50, men då behöver jag göra hålen större först.

Någon annan bra lösning?

Hälsningar Christoffer
Vet att man inte ska eller bör hänvisa till Google, så du får använda vilken sökmotor du vill🙂
Finns alltid någon på forumet som retar sig på att man hänvisar till nätet, men ibland vet man inte vad det heter man söker.
Men jag orkar inte leta fram rätt dimension åt dej men sök på blindlock, täckskylt eller täckbricka så kan du säkert hitta vad du söker.
 
PNO PNO skrev:
En R40 propp och en matchande mutter kan kanske vara något? R40 är 48mm utvändigt.

Propp:
[länk]

Mutter:
[länk]
Tack för bra tips men blir lite knöligt med en sån propp i ryggen.

Men R40 gänga verkar ju toppen, vart tror ni man kan köpa nedan eller liknande? 🙂
https://ulefos.se/produkt/r40-2/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.