Tabbat mig lite. Lät tvättrumsmöbel med blandare stå utomhus utan att tömma på vatten. Var lite minusgrader. Nu när jag kopplat in igen läcker det där blandaren sitter mot diskbänken.

I övrigt funkar blandaren.

Tror ni det är insatsen som pajat?

• Närbild på en kromblandare installerad på en diskbänk med små droppar och en geometrisk kakelvägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej jag tror inte det är insatsen.
Kolla så inte hela blandaren spruckit.
Skulle insatsen blivit förstörd så skulle det snarare droppa genom pipen.

Krilleman
Försök att ta rätt på var vattnet kommer ifrån mer exakt.

Det tränger med största sannolikhet inte upp genom diskbänk/blandare.

GoC GoC skrev:
Nej jag tror inte det är insatsen.
Kolla så inte hela blandaren spruckit.
Skulle insatsen blivit förstörd så skulle det snarare droppa genom pipen.
Så kan det vara. Jag har bytt ex antal insatser med samma symptom där det visat sig att insatsen var problemet. Dock så brukar det vara så att det ser ut att komma från botten av blandaren när det i själva verket rinner en smal strimma från under spaken väldigt försiktigt och lämnar en liten pöl runt botten av blandaren. Med det sagt, det kan dock absolut vara som du säger ändå.
——————
TS: Kolla om du ser att det rinner längs med blandaren, torka med lite papper och se om det dyker upp.

• Illustration av köksblandare med instruktioner för felsökning av vanligare problem som läckage och tröghet, inklusive byte av keramisk insats och diskkransar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar! Ska kolla mer noggrant så fort jag kommer hem igen

när jag tittar nu igen så ser jag att det rinner en liten liten il från tvättmaskinavstängningen. Så får bli en ny sån helt enkelt

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.