Jag har sedan tidigare ett antal Elit EFK. Alltså med fast karm.
Nu verkar det som jag kan få SP-fönster lite billigare. SP:s Classic ser väldigt likt ut på nätet. Vad tror ni. Kan jag blanda dessa? De sitter inte i samma rum och heller inte nära varande på utsidan.
Nu verkar det som jag kan få SP-fönster lite billigare. SP:s Classic ser väldigt likt ut på nätet. Vad tror ni. Kan jag blanda dessa? De sitter inte i samma rum och heller inte nära varande på utsidan.
De fönster tillverkas absolut inte på samma fabrik. De är stora konkurrenter.Lymmeln skrev:
Däremot stämmer det att SP har en allmogeprofil (Rundad kant) och Elit har rak profil på insidan.
Jag har Elit och SP-fönster i samma rum och bredvid varandra på utsidan. Anledningen är att snedfönstrena bara kunde levereras av SP i dom höjder jag ville ha (utan glasdelande post). Så jag har 4 st SP-fönster på huset och 24 st Elit av den anledningen.
Invändiga profilen är inget man tänker på om man inte vet om det, utvändigt är det aluminium och dom ser likadana ut.
Invändiga profilen är inget man tänker på om man inte vet om det, utvändigt är det aluminium och dom ser likadana ut.
Redigerat: