Har letat en bra bit in i forumet utan att hitta något om Black & Deckers Multislipmaskin (ca-pris 800 - 1000 kr). Är det någon som har erfarenhet av denna (eller liknande)? Goda eller dåliga?!
Tycker det verkar vara smidigt med 4 slipmaskiner i samma! Ska användas för hemmabruk, typ slipa utemöblerna och liknande... Inga större jobb m a o!
Tycker det verkar vara smidigt med 4 slipmaskiner i samma! Ska användas för hemmabruk, typ slipa utemöblerna och liknande... Inga större jobb m a o!
Moderator
· Stockholm
· 52 898 inlägg
Jag har en som väl är föregångaren till den där. Inget att rekomendera. Som vibrerande slip fungerar den väl ungefär likadant som de flesta man kan köpa på rusta för 69kr och liknande. Excenterslipen orkar i princip ingenting, om man slipar på en horisontell yta så får man nästan lyfta maskinen lite, efterssom dess egentyngd ger för stort tryck, då stannar den (lite överdrivet). Min har ju även en del tillbehör för profilslipning, Det har jag haft lite nytta av.
Moderator
· Stockholm
· 52 898 inlägg
Kommer inte ihåg effekten, men den var ganska låg. Tänkbart att de förbättrat konstruktionen.
Har ingen rekomendation på excenterslip.
Den skillnad som syns är att jag har en dammpåse baktill, den nya ser ut att ha någon sorts virvelhistoria. Dammpåsen som jag har fungerar någorlunda, behöver tömmas ganska ofta vilket tyder på att den suger i sig mycket av dammet. En hel del kommer dock utanför, men jag tror inte man skall begära för mycket och vara tacksam för allt damm som inte sprider sig i huset. Man bör kunna anta att den nya lösningen är bättre.
Har ingen rekomendation på excenterslip.
Den skillnad som syns är att jag har en dammpåse baktill, den nya ser ut att ha någon sorts virvelhistoria. Dammpåsen som jag har fungerar någorlunda, behöver tömmas ganska ofta vilket tyder på att den suger i sig mycket av dammet. En hel del kommer dock utanför, men jag tror inte man skall begära för mycket och vara tacksam för allt damm som inte sprider sig i huset. Man bör kunna anta att den nya lösningen är bättre.