C
Nu när jag sågat Clas Ohlsons betongborrar i en annan tråd får jag väl kompensera med att tipsa om en av hans bitssatser:

http://www.clasohlson.se/shop/store...p;WAGID=10254&NoCache=2006-03-11+20:47:21

15 bits (trots att det står 14 i katalogen) för överkomliga 34 spänn. De har gått sida vid sida med en uppsättning Wera "bi torsion med diamantspån och grejor" ett tag och trots att de fått jobba betydligt mer så är de rätt OK fortfarande medan Wera-bitsen ser ut som skit.

cpalm skrev:
Nu när jag sågat Clas Ohlsons betongborrar i en annan tråd får jag väl kompensera med att tipsa om en av hans bitssatser:

[länk]

15 bits (trots att det står 14 i katalogen) för överkomliga 34 spänn. De har gått sida vid sida med en uppsättning Wera "bi torsion med diamantspån och grejor" ett tag och trots att de fått jobba betydligt mer så är de rätt OK fortfarande medan Wera-bitsen ser ut som skit.

Har Wera Bi-Torsion (de i "guld"-färg, ha sett att de finns i silver också) och måste säga att mina upplevelser ännu så länge är de omvända, tycker att det är utomordentligt bra bits. Kostade dock 360 kr för 6 bits+1 hållare.

När det gäller Wera-bits håller jag med cpalm...

Rena rama skiten.. (och Wiha, som också är svindyra, är ännu sämre)
Visserligen kan jag haft otur de gånger jag varit dum nog att tänka "att dyra bits nog är bättre"..

Nu kör jag Bachos bits, de tycker jag fungerar fint som attan.. Finns dessutom i en fin liten låda på t.ex. Harald Nyborg för 99kr. (har jag för mig att det var). Då får man även en helt ok bitshållare till..

Jag kör med Wera men inte dom med guld.
Tycker dom är kanon.

C
Daniel_N skrev:
Har Wera Bi-Torsion (de i "guld"-färg, ha sett att de finns i silver också) och måste säga att mina upplevelser ännu så länge är de omvända, tycker att det är utomordentligt bra bits. Kostade dock 360 kr för 6 bits+1 hållare.
Precis samma uppsättning som jag har.
Säger inte att Wera-bitsen är direkt dåliga. Har sett betydligt sämre bits, och alla bits blir utslitna förr eller senare.
Men om jag kan köpa 10st bits-satser som är lika bra eller bättre och dessutom mer kompletta för samma pris som 1 sats Wera-bits så är iallafall mitt val klart.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.