Prova att ringa Biltemas kundservice , dom kanske har mer information än vad det står på hemsidan.:)

Bästa svaret

Barnen fick en sådan bänk förra sommaren. Jag vet inte vilket träslag det är men det luktade olja och delarna var lite klibbiga när förpackningen öppnades.

Ihopmonterad enligt instruktionerna och med medföljande delar blir den ganska ranglig och vinglig. Egentillverkade snedsträvor gör under för stabiliteten i sidled och bänken kommer nog att hålla ganska precis tills barnen växer ur den.

Bänken behöver också två barn som sitter på varsin sida för att inte tippa om barnet lutar sig bakåt.

Ganska dålig bänk och hade den inte varit en present hade jag köpt virke och byggt den själv istället.

(I sann biltema-anda är inte alla de medföljande skruvarna ”rostfria”.)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Har precis samma intryck som Swedcat. Sjuk dålig och ranglig bänk. Ett barn kan inte sitta vi den då tippar den.

Tack, kände på mig att den skulle va kass. Vi har beställt ikeas istället, hoppas den är bättre.

Ikeas är bättre. Mina barn 4 och 6 år brukar klättra och hoppa från den och det håller den för. Även jag har suttit på den. Den här aldrig vippat av att en suttit på ena sidan.
Än så länge är den bara 1 år men står ute under vår, sommar och höst och verkar tåla det. Råkade dra sönder en skruv i sittbrädorna vid monteringen men i övrigt duger den absolut.

Jag slängde ihop en av trallvirke 3år sedan. Håller bra fortfarande om än lite gråare med färgfläckar.
Tar mindre än en timma att bygga förutsatt att man har lite trallvirke liggande. Håller för mig 100+ att stå på.

• Hemmagjord picknickbänk av trallvirke i trädgården med färgfläckar och en rutschkana i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Meijah
  • Laddar…
Ingen erfarenhet av Biltemas bänk men fick en sån från jollyroom i år. Riktigt klent virke men håller för barnen. Ingen tendens att tippa, jag tänkte jag skulle bygga en själv men det följde med ett riktigt bra parasoll som har varit perfekt i år.

Har också från Jollyroom. Skitkvalité på färgen och virket har spruckit på flera ställen.

I efterhand hade jag byggt ett själv men det här blev mer ett design-köp än ett nyttoköp :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.