49 671 läst · 6 svar
50k läst
6 svar
Billigt och enkelt halkskydd på trappsteg utomhus
Hej, min särbo hyr ett hus ute i skogen och de två trappsteg som ej är under tak blir glashala vid regn. Hon har redan varit nära att slå sig ordentligt men fick tag i ledstången. Stegen är av trä och lite "slajmiga" av påväxt när de är blöta.
Fråga:
Prio är att umgås när jag är här och jag/vi har knappt några verktyg här (allt hemma) så att byta ut trappstegen är inte aktuellt Måla blir också overkill.. Jag vet att det finns halkskyddstejp men det lär inte fästa om man inte spikar/skjuter fast dem plus att det blir lite fult... Ska helst vara billigt också då det är hyrhus. Tips mottages tacksamt.
Fråga:
Prio är att umgås när jag är här och jag/vi har knappt några verktyg här (allt hemma) så att byta ut trappstegen är inte aktuellt Måla blir också overkill.. Jag vet att det finns halkskyddstejp men det lär inte fästa om man inte spikar/skjuter fast dem plus att det blir lite fult... Ska helst vara billigt också då det är hyrhus. Tips mottages tacksamt.
Produkter som diskuteras: "halkskyddstejp"
Halkskyddstejp
Halkskyddstejp är ett självhäftande band avsett att minska risken för halkolyckor på olika slags ytor. Den används ofta på stegar, ramper, släta golv, maskiner och utrustning där det finns risk för halka. Halkskyddstejpen har en sträv och
Läs mer
Efter att ha gått loss på trappstegen med en grov kökssvamp så fick jag halktejp att fästa bra. Nu slipper man att vurpa när det regnat. Det blev nästan lite snyggt till och med med två 25 mm breda stripes per trappsteg. Gick bet på att hitta 50 mm bred trots att jag var överallt, K-RAUTA, Classe, Rusta, Jula och Biltema.
Jag hittade halkskydd på en webbutik antislip.se dom har ett spray som man spray ar på trappan som är transparent detta är nu ett års sen och fungerar lika bra idag detta är en utomhus trappa den skyddar färgen också
Lycka till
Lycka till
Bra att veta till nästa gång! Ska kolla på hemsidan du länkade till.
flora12 skrev:
Ett gammalt inlägg men ett väldigt aktuellt ämne i dessa dagar med all snö och is. Problemet är att salt är betongtrappans värsta fiende. Verkar inte finnas mycket för utomhustrappor, men jag hittade denna www.betongtrappa.se/trappor-utomhus/ kanske kan vara något?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Enkelt trägolv t uthus/lada - billigt?
Lösvirke & Timmerhus -
Planlösningshjälp enkelt/billigt/smart hus
Planlösningar -
Puts i källaren, billigt och enkelt?
Grund & Markarbeten -
Innertak i garage, enkelt och billigt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ett enkelt hus så billigt som möjligt