Jag har en lokal på Gotland som jag tänkte göra om till sommarboende. Ursprungligen byggd som lanthandel men fram till 1993 var det banklokal och därefter allmänt förråd.
Totalt är det 80-90 kvm fördelade på 4 rum varav det är på 30kvm 25kvm 20kvm 12kvm cirka + liten hall och liten toalett idagsläget.
Takhöjd 2.8m men behöver sänkas på grund av rätt taffliga rör och eldragningar i taket.
Kommer flytta några dörrar och byta ut fönster primärt de två skyltfönster som idag är 2x2m mot glaspartier med skjutdörrar.
Vatten och avlopp finns. Elen behöver ses över. Automatsäkringar men gamla kablar.
Badrum har jag tänkt plastmatta och våtrumsskivor på väggarna
Kök har jag tänkt hålla litet max 2-3 köksskåp + hyllor och vitvaror.
Golven kommer jag nog kunna ta bort plastmattan och använda furu undergolvet.
Så till min egentliga fråga. Vilka materialval. Färger, tapeter, innertak, väggskivor, badrumslösningar och kökslösningar ger mig den absolut lägsta totalkostnaden på det här projektet.
Har tänkt köpa in 200 hantverkstimmar och spendera max 100 000 på allt material.
Är det möjligt?
Tacksam för synpunkter och idéer
Totalt är det 80-90 kvm fördelade på 4 rum varav det är på 30kvm 25kvm 20kvm 12kvm cirka + liten hall och liten toalett idagsläget.
Takhöjd 2.8m men behöver sänkas på grund av rätt taffliga rör och eldragningar i taket.
Kommer flytta några dörrar och byta ut fönster primärt de två skyltfönster som idag är 2x2m mot glaspartier med skjutdörrar.
Vatten och avlopp finns. Elen behöver ses över. Automatsäkringar men gamla kablar.
Badrum har jag tänkt plastmatta och våtrumsskivor på väggarna
Kök har jag tänkt hålla litet max 2-3 köksskåp + hyllor och vitvaror.
Golven kommer jag nog kunna ta bort plastmattan och använda furu undergolvet.
Så till min egentliga fråga. Vilka materialval. Färger, tapeter, innertak, väggskivor, badrumslösningar och kökslösningar ger mig den absolut lägsta totalkostnaden på det här projektet.
Har tänkt köpa in 200 hantverkstimmar och spendera max 100 000 på allt material.
Är det möjligt?
Tacksam för synpunkter och idéer
Jag har tänkt köpa in 200 timmar och slutföra det som krävs. Men själva förutsättningarna är väl inte det jag vill ha feedback kring utan mer vilka metoder och material jag kan använda för att välja billigaste lösningen. T.ex billigaste innertaket osv.
Sen får jag bedöma om de går att applicera på mitt projekt.
Men jag ringde och bad om lite mått så att jag kunde göra en skiss . Allt var lite mindre än jag tänkte
Rummet på 7kvm finns inte utan är mer tänkt som en hall då det finns en ytterdörr åt det hållet. Badrummet på 4 kvm ser inte ut så där heller utan är endast 1 toalett maxyta 1.5kvm.
Har även några dåliga bilder på insidan och huset. Se nedan.
Sen får jag bedöma om de går att applicera på mitt projekt.
Men jag ringde och bad om lite mått så att jag kunde göra en skiss . Allt var lite mindre än jag tänkte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rummet på 7kvm finns inte utan är mer tänkt som en hall då det finns en ytterdörr åt det hållet. Badrummet på 4 kvm ser inte ut så där heller utan är endast 1 toalett maxyta 1.5kvm.
Har även några dåliga bilder på insidan och huset. Se nedan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Typ av fästmaterial i lättbetong vid takmontering av gardiner?
Byggmaterial & Byggteknik -
Material för mellanvägg i 70-tals stuga
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken bänkskiva passar materialvalen?
Inredning -
Billigaste skivmaterialet för ett tillfälligt golv
Golv -
Billigaste byggmaterialet
Byggmaterial & Byggteknik