822 läst · 4 svar
822 läst
4 svar
Billiga mörka träväggar i man cave?
Det fungerar.
Med bets och synlig trästruktur behövs som sagt god snickerikvalitet på plyfan.
Vet inte vad mafiosostuk betyder, men däremot panelväggar i Engelska klassiska miljöer. Då behövs lite rejälare profilerade lister och mer listarbete.
Vi har själva gjort det, fast i svensk tappning. Vi använde vanlig bygg-/k-plyfa där de värsta ställena spacklades lätt, och de ruggiga partierna slipades. Sedan täckmålning. En hel del pill med listerna, men slutresultatet blev gott.
Vet inte vad mafiosostuk betyder, men däremot panelväggar i Engelska klassiska miljöer. Då behövs lite rejälare profilerade lister och mer listarbete.
Vi har själva gjort det, fast i svensk tappning. Vi använde vanlig bygg-/k-plyfa där de värsta ställena spacklades lätt, och de ruggiga partierna slipades. Sedan täckmålning. En hel del pill med listerna, men slutresultatet blev gott.
Ja men engelsk klassisk miljö låter som det jag söker. Vad målade ni plyfan med? Bilder?Oldboy skrev:Det fungerar.
Liknande trådar
-
Var köper man billigast en färdigbyggd bod i Stockholm?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Göra äldre teakmöbel mörkare
Möbelsnickeri -
Billigare att köpa i brf med dålig ekonomi?
Bostadsrätt -
Billigaste golv / panel?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur kan jag få en mörkare nyans i mitt nyss hårdvaxoljade ekbord?
Möbelsnickeri