Undrar på om det finns någon billiga spikpistol som drivs av batteri istället för tryckluft?
Dom som jag har hittat är så fruktansvärt dyra för en som snickarar som hobby. ( Produktinformation ). Vanliga spikpistolar på tryckluft har ju rasat i pris dom senaste åren. Kanske även batteridrevna spikpistol vil göra det samma?:eek:

S
Rusta har haft för 499:- vet inte hur det e nu.

pethans skrev:
Undrar på om det finns någon billiga spikpistol som drivs av batteri istället för tryckluft?
Dom som jag har hittat är så fruktansvärt dyra för en som snickarar som hobby. ( Produktinformation ). Vanliga spikpistolar på tryckluft har ju rasat i pris dom senaste åren. Kanske även batteridrevna spikpistol vil göra det samma?:eek:
Äger en spikpistol på el, och har haft en annan. Ingen av dem riktigt billig, och trots det heller inte riktigt bra. Spikpistoler och tryckluft går bra ihop. Spikpistoler och el är fortfarande tydligen lite svårare att få till bra.

Så hittar du en, prova innan du köper att den orkar driva spikar av den dimension den påstås kunna driva, det är det problem mina två haft. Mina kan förmodligen driva dem i balsaträ, men det är så sällan jag numera bygger i balsa.

--- Mats ---

S
jag har en med tryckluft,funkar kanon.

steelis skrev:
jag har en med tryckluft,funkar kanon.
Samma här, köpte en till slut, och skillnaden mellan den och el var enorm (och då kostade luftversionen en femtedel av elversionen). Men vill man ha en med batteri är nog inte kompressoralternativet så intressant... :)

--- Mats ---

S
Pratade med en bekant häromdagen som köpt sig en billig batteridriven spikpistol (rusta) och han var inte nöjd för det blir märken efter pistolen.

//Steelis

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.