Jag ska bygga nytt hus och har köpt ett kök där jag vill ha bänkskivor i körsbär. Jag tycker dock att min återförsäljares pris på 2600 kr/lpm är i överkant och misstänker att det finns billigare ställen att köpa skivor i trä ev. sten. Nån som har några tips?

Har du nått nummer till Torsbergs stenhuggeri? Vad fick ni betala per lpm?

Vi köpte faktiskt våra bänkskivor på IKEA.
Så får man såga till rätt storlek.
Blev bra mycket billigare

;D

Jane

Har för mig att bänkskivor i körsbär kostar 800-900 kr/m på Bauhaus.

Någon som har köpt bänkskivor i sten (granit till exempel)?

Vad blev kostnaden, ungefär?

Christian (mitt uppe i köksbygge...trodde att det värsta var över när man "bara" hade materialvalen kvar :-[)

Tips till er som väljer bänkskiva i trä....Var jättenoga med att ALDRIG :p :p sätta en en kopparkatrull (el kastrull med kopparbotten) eller stekpanna direkt på träskivan...det ger jättefula ringar som faktiskt aldrig går bort inte ens vid slipning....

Det är faktiskt ganska coolt att sätta vagnsbult i skivan a lá Tinas kök i Tv-programmet Mat. Då kan man dra ut stekpannor och grejer på sidan av hällen vid behov...

Ja Karl lelle det håller jag med om det ser mycket flott ut ...men vi som spiller och slaskar i köket funderar nog på hur jobigt det är att göra rent runt varje liten rund pillefjong...usch näää va gör jag här nuigen jag skulle ju JOBBA JOBBA.... :p :p :p

orten skrev:
Någon som har köpt bänkskivor i sten (granit till exempel)?

Vad blev kostnaden, ungefär?

Christian (mitt uppe i köksbygge...trodde att det värsta var över när man "bara" hade materialvalen kvar :-[)
Vi ska ha granit. En sort som heter Butterfly.

Det billigaste vi hittade var StenGiganten backom IKEA Barkaby.
Stenen brukar kosta nästan lika mycket överallt. Där det finns enorma skillnader är i arbetet: hålltagning, kant, underlimning, förstärkning, etc.

T ex hos StenGiganten ingår kantslipning i flera utförande.

Lill skrev:
Ja Karl lelle det håller jag med om det ser mycket flott ut ...men vi som spiller och slaskar i köket funderar nog på hur jobigt det är att göra rent runt varje liten rund pillefjong...usch näää va gör jag här nuigen jag skulle ju JOBBA JOBBA.... :p :p :p
;D ;D ;D

Sweli skrev:
Det billigaste vi hittade var StenGiganten backom IKEA Barkaby.
När var du där senast? Telefonnumret dit har upphört, ingen hänvisning.

Var där typ en månad sen  :-/

Jag ska åka förbi idag och se om de har flyttat  ???

Senare idag:

Jag åkte förbi. I den lokalen finns ett Zoo idag men vi frågade om dom hade flyttat och ja det stämde.

Dom har behållit en lokal bredvid där dom har kontor men det var inte öppet. Tillverkningen har dom flyttat till Upplands Väsby men dom har inte riktigt kommit igån än.

Det lugnade oss lite, vi ska beställa från dom om några månader.
Så fort jag får tag på adress och telefonnummer, lägger jag det här.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.