Morrn da!
Matbutiken Lidl kränger sticksågar för 379:- denna veckan, den ser ju designmässigt ganska trevlig ut, undrar om det är någon kvalitet på den också.
Lidl Online
Jag har ju sedan länge en Bosch 85'a, så jag borde ju inte ens titta åt en sån här, men nyfiken kan man väl alltid vara. Kanske lämplig för nån som ska såga lite och inte vill lägga några större pengar på sina verktyg.

Lidl säljer ju ibland verktyg av överraskande hög kvalitet. Inte proffs, men långt i ifrån Super/Power/Craft-nånting. Ska kolla på den där sticksågen i morgon. Priset är ju inte så svindlande, så den kanske kan funka som extrasåg.

Lite väl lik den jag testköpte från K-Rauta... Vibrerar något otroligt, direkt livsfarlig. Skulle inte vilja köra med en hand från undersidan som dom visar på Lidl hemsidan.

Det går inte att få en balanserad sticksåg till det priset...

Jag kör Makita limpan sedan ett antal år och testade k-rautas för att jag var nyfiken på den. Den uppfyllde väl mina fördomar gällande 'för billiga' verktyg.

K-Rautas fungerar inte ens som extrasåg, den fungerar som hyllvärmare och avskräckande exempel. Fast jag vet ju att dyker det upp något billigt och kul så måste man ju testa. Tills nu så har de billiga verktyg jag köpt och testat aldrig varit bra, förutom billiga...

En sådan billig stickis 'kanske' duger till att kapa regel där bra snitt inte är viktigt och där man kan hålla sticksågen med båda händerna så den inte hoppar iväg.

Jag tog fram min gamla SKIL-stickis i helgen för att såga ett hål i en gipsskiva, ville inte använda 85:an till det... Haha, det var en upplevelse, den levde och for och jag var tvungen att springa och hämta hörselskydd för jag trodde jag skulle spränga trumhinnorna på en minuts sågning... Man blev inte direkt ledsen över att man investerat i lite bättre verktyg den senaste tiden :)

Jag har en del verktyg från lidl och bland annat en sådan sticksåg.
Sticksågen har jag inte hunnit motionera så mkt men det lilla jag har sågat så har den fungerat bra till. Men den går inte att jämföra med en proffssåg. Dom andra verktygen jag har från lidl fungerar mkt bra och har utsatts för mkt hårt arbete. Kan ju inte jämföra med yrkesanvändning.

För att lite jämföra sticksågar så kan jag säga att på min nuvarande arbetsplats har vi sedan jag började för 4 år sedan kört slut på en festool och en protool sticksåg. Och vi använder dom inte så mkt.

Fast ibland kan det vara så att man behandlar verktyg inte fullt så bra på en arbetsplats, 'dom e ju inte mina, och går den sönder så finns det nya'. Ofta är det så... Har själv den erfarenheten från mitt tidigare liv.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.