19 208 läst · 10 svar
19k läst
10 svar
Billig släpkärra?
Flera har skrivit i sina inlägg att de istället för att hyra container har köpt en släpkärra istället. Verkar vara en vettig idé
Mitt problem är att jag inte kan hitta en vettig släpkärra till ett bra pris. Är det ngn som har förslag (jag bor i Skåne)?
Mitt problem är att jag inte kan hitta en vettig släpkärra till ett bra pris. Är det ngn som har förslag (jag bor i Skåne)?
Ingen skönhet med besiktigad (?) och billig efter lite prut:
HEBE släpvagn bromsad
För den händiga (bra modell):
Släpvagn
Chansningen:
Släpvagn Åkland
HEBE släpvagn bromsad
För den händiga (bra modell):
Släpvagn
Chansningen:
Släpvagn Åkland
Vet inte riktigt vad du menar "ett bra pris". Vi köpte en ny Heppu släpvagn för två år sedan. Gav då ca 8.000:-. Har sett att K-rauta och Bauhaus har haft släpvagnar från 6' o uppåt. Beg. släpvagnar hittade vi inga (för två år sedan) till bra priser. Det var iofs vår och all beg. kostade nästan lika mkt som en ny, och då var de ordentligt slitna.
verktygsgurun,
problemet med "Sverigeaxeln" är att vissa bilprovningar kräver intyg på vem/var fästjärnen svetsats fast, man gillar inte "amatörsvetsar".
Ett annat bra alternativ om man har en axel med dålig eller obefintlig fjädring är " "Mälarsläp",
en renovering av en axel på 1 ton (under förutsättning att axelrör och svängarmar inte är sönderrostade) kostar 1750.- plus moms .
De har dessutom mkt bra fraktpriser ca 300 .- enkel väg
- : Mälarsläpet - specialitet renovering av släpaxlar : -
problemet med "Sverigeaxeln" är att vissa bilprovningar kräver intyg på vem/var fästjärnen svetsats fast, man gillar inte "amatörsvetsar".
Ett annat bra alternativ om man har en axel med dålig eller obefintlig fjädring är " "Mälarsläp",
en renovering av en axel på 1 ton (under förutsättning att axelrör och svängarmar inte är sönderrostade) kostar 1750.- plus moms .
De har dessutom mkt bra fraktpriser ca 300 .- enkel väg
- : Mälarsläpet - specialitet renovering av släpaxlar : -
Vi köpte en billig (drygt 6 000 kr) från K-rauta förra våren, som vi använde när vi bytte tak förra sommaren. Det fungerade ypperligt. Hade vi valt en container istället, så hade den kostat drygt hälften av vad släpet kostade. Och en container är ju inte lika flyttbar och flexibel som ett släp. Dessutom hade vi tvingats hyra kärra flera gånger för materialhämtning etc. så det släpet har redan "betalat sig"..
K-rauta har bytt leverantör nu tror jag.
K-rauta har bytt leverantör nu tror jag.
Ligg på och skanna av blocket kontinerligt. Då och då dyker det upp fynd. Själv köpte jag ett kanonfint släp med kapell för 5000kr.
Häromledes dök det upp ett fint 3-tons boggiesläp i aluminum för 20000:-, oxå på blocket. Tyvärr kunde jag inte övertyga frugan att det var värt att byta upp oss.
Men 20' för det släpet var ett kap.
Häromledes dök det upp ett fint 3-tons boggiesläp i aluminum för 20000:-, oxå på blocket. Tyvärr kunde jag inte övertyga frugan att det var värt att byta upp oss.
Men 20' för det släpet var ett kap.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
jag kopplar inte riktigt hur container kan vara ett alternativ till släpkärra?
Nån som kan förklara?
Några av mina ideer...
1. man har en låst container på byggplatsen för verktyg, alternativt har dem i en släpkärra som man tar hem... tror inte riktigt på denna förklaring..
2. när man handlar i polen så antingen hyr man en container eller så skaffar man släp och kör själv.
3. man hyr en container för att slänga skräp i, alterativt köper kärra för att köra skräpet själv (denna tror jag mest på)
Nån som kan förklara?
Några av mina ideer...
1. man har en låst container på byggplatsen för verktyg, alternativt har dem i en släpkärra som man tar hem... tror inte riktigt på denna förklaring..
2. när man handlar i polen så antingen hyr man en container eller så skaffar man släp och kör själv.
3. man hyr en container för att slänga skräp i, alterativt köper kärra för att köra skräpet själv (denna tror jag mest på)