Vad tycker forumet? Billigt?

Har en Makita 12V sedan tidigare där batterierna tagit slut efter 2 års intensivt användande , kanske lika bra att slå till på detta paket från Harald Nyborg istället för att köpa enbart ackar? Går det att få tag på 2 nya batterier till min skruvdragare för under 1500 kronor?

• makita.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
woodrat skrev:

Har en Makita 12V sedan tidigare där batterierna tagit slut efter 2 års intensivt användande , kanske lika bra att slå till på detta paket från Harald Nyborg istället för att köpa enbart ackar? Går det att få tag på 2 nya batterier till min skruvdragare för under 1500 kronor?
vet inte vad ackar kostar, men vill bara påminna om att ackarna i annonsen är nicd, och bara 2.0 Ah ( vilket i och för sig räcker rätt länge ändå...)

woodrat skrev:

I England och USA är det vanligt att maskinerna säljs med NiCd-batterier. Här är det nog frågan om parallellimport och man kan ju ha åsikter om att sälja maskiner med farligt kadmium när det finns bättre alternativ.

Nä, det hamnar väl kring 1.500 kr för två lösa batterier bara och då får man väl byta cellerna själv.

Maskinen verkar vara denna
http://katalog.essve.se/webspeed/ka...;dokid=wc255787&katnr=1&katsektnr=250

För 1.500 kr är den säkert ok. Men för ordinarie pris 2.500 kr som det sägs i annonsen så finns det bättre maskiner. Såg en Milwaukee med enhands metallchuck, spindellås, NiMH och bältesfäste för 2.500 kr. Men nu har du ju en Makita redan så då är väl Makitan ett bra alternativ. Då kan du ju använda två maskiner samtidigt också eller ha en i reserv om någon flyger ner från taket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.