Hej!
Lägger en bild som ”bildgåta” om vad detta är. Har hyfsad koll men inte några detaljer om användning mm. Hälsoaspekter?
Info kanske jan vara allmänt byggintresse.
VH/Eddi

• Rulle med material täckt av kornig textur på golvet, delvis utrullat, bredvid en fot i sandal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kanske skall sätta på dig glasögonen och se om det kan ge lite fler ledtrådar att förmedla till forumet? 😎

E Eddi54 skrev:
Hej!
Lägger en bild som ”bildgåta” om vad detta är. Har hyfsad koll men inte några detaljer om användning mm. Hälsoaspekter?
Info kanske jan vara allmänt byggintresse.
VH/Eddi
Det är en lädersandal, ej lämplig som arbetssko;) Det andra ser ut som en takpapp. Wazzup?

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Korksmulepapp, används/användes mellan undergolv och laminat tex.

• Gilla
Eddi54
  • Laddar…
O O skrev:
Du kanske skall sätta på dig glasögonen och se om det kan ge lite fler ledtrådar att förmedla till forumet? 😎
På vilket sätt vill du leda mänskligheten framåt med denna replik?

• Gilla
Kashew och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är en lädersandal, ej lämplig som arbetssko;) Det andra ser ut som en takpapp. Wazzup?
Instämmer ! Ska skärpa mig. 😊
Äldre typ av golvunderlägg. Se nedan.

• Haha
Jonatan79
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Korksmulepapp, används/användes mellan undergolv och laminat tex.
Det stämmer👍! Blev konfunderad vad det svarta var när jag såg det först. Det är ju rätt ofta lite vanskligt med äldre material. Tänkte först svartlim el variant av det men har förstått att det är tjära/ bitumen.(?)
Tack för svar 😊

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E Eddi54 skrev:
Det stämmer👍! Blev konfunderad vad det svarta var när jag såg det först. Det är ju rätt ofta lite vanskligt med äldre material. Tänkte först svartlim el variant av det men har förstått att det är tjära/ bitumen.(?)
Tack för svar 😊
Används det fortfarande?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.