Claes Sörmland
Är det här en sån där cykelbana för jag kan förvänta mig mötande cyklister som helt lagligt kan cykla där?

(Det händer emellanåt när jag cyklar där, ofta skäggiga pappor med stressig blick och med barn på sadeln. Jag brukar plinga på dem men jag kanske inte borde göra det.)

Stadsgata med markerad cykelbana och mötande fordonstrafik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, om det inte är tydligt skyltat att det är enkelriktat så är det inte det.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En grej som är mycket irriterande är när frakt och lastbilar parkerar på cykelbana så man tvingar ut i trafiken, när jag cyklar med barnen är det speciellt farligt. De får stå i körbanan förstås
Det fenomenet såg vi när vi var uppe. Fan va störigt det måste vara speciellt när du har barn med dig.
 
R Rkarlsson skrev:
Det fenomenet såg vi när vi var uppe. Fan va störigt det måste vara speciellt när du har barn med dig.
Japp är chaffören närvarande blir det skäll :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Japp är chaffören närvarande blir det skäll :)
Bara ge de.

Du hade ju blivit helt chockad om du kommit till Hässleholm. Vår rusning är er söndagstrafik :D
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Myrstacken
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Min egen begränsade erfarenhet av Göteborg säger mig att motorvägarna går ända in i stan, sen svänger man fel och hamnar i tunneln till Hisingen. ;)
Det är inte fel det är då du hamnar rätt.... :love::love::love:
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det här en sån där cykelbana för jag kan förvänta mig mötande cyklister som helt lagligt kan cykla där?

(Det händer emellanåt när jag cyklar där, ofta skäggiga pappor med stressig blick och med barn på sadeln. Jag brukar plinga på dem men jag kanske inte borde göra det.)

[bild]
Jag cyklar ofta fel på just denna strecka. Cyklar enligt pilen om inga gångtrafikanter är där. Om det är gångtrafikanter så anpassar jag hastighet så jag kommer om utan risk

Stadsgata med cykelbana och pil som visar cykelriktning längs med en park.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag cyklar ofta fel på just denna strecka. Cyklar enligt pilen om inga gångtrafikanter är där. Om det är gångtrafikanter så anpassar jag hastighet så jag kommer om utan risk

[bild]
Tydligen cyklar du inte fel. Men på trottoaren ska du inte cykla, du har ju fyllt 8.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tydligen cyklar du inte fel. Men på trottoaren ska du inte cykla, du har ju fyllt 8.
Får jag cykelmöte och jag ingen går där är det ju väldigt vettigt att cykla där. Är du en av dem som kör 110 när väglaget och sikten dikterar 70?
 
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Får jag cykelmöte och jag ingen går där är det ju väldigt vettigt att cykla där. Är du en av dem som kör 110 när väglaget och sikten dikterar 70?
Nöden har ingen lag men vad mycket enklare det vore om vi helt enkelt enkelriktade alla cykelbanor som är så smala att två cyklister inte kan mötas där.
 
Redigerat:
  • Gilla
oshu och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nöden har ingen lag men vad mycket enklare det vore om vi helt enkelt enkelriktade alla cykelbanor som är så smala att två cyklister inte kan mötas där.
På just den cykel banan han visar ovan finns det en på motsatt sida. Problemet med den är att innan den försvinner i tomma intet (dessutom rakt upp på gångbanan) så korsar den dessutom
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nöden har ingen lag men vad mycket enklare det vore om vi helt enkelt enkelriktade alla cykelbanor som är så smala att två cyklister inte kan mötas där.
Jag hade kört mot färdriktningen ändå, med respekt givetvis
 
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag hade kört mot färdriktningen ändå, med respekt givetvis
Jag plingar på dig även om du har rätt att köra mot färdriktningen, så då är vi två...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag plingar på dig även om du har rätt att köra mot färdriktningen, så då är vi två...
Jag mins inte riktigt varför jag ofta hamnar mot färdriktningen just på denna sträcka . Någon optimering är det. Ska tänka på det bästa gång.

Du behöver inte plinga på mig då jag lämnar företräde till de som cyklar åt rätt håll
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.