2 140 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Bila upp asfaltuppfart vid asfaltering?
Fundera på att igen asfaltera min uppfart. Efter 20år har den satt sig något, men inte farligt.
Men hörde av granne som också vill göra samma sak, att entreprenör vill ta bort befintlig asfalt och sen lägga nytt.
Jag undrar varför? Blir ju rejält dyrare med arbete och bortforsling.
Vad är nackdelen med att lägga nya på gamla förutom att det bygger i höjd?
Men hörde av granne som också vill göra samma sak, att entreprenör vill ta bort befintlig asfalt och sen lägga nytt.
Jag undrar varför? Blir ju rejält dyrare med arbete och bortforsling.
Vad är nackdelen med att lägga nya på gamla förutom att det bygger i höjd?
Om den har satt sig, vill de kanske jämna till underlaget? (Eller bara få ett större jobb) Antar att de maskiner som används av Vägverket för att hyvla vägen inte lämpar sig för uppfarter, annars hade det väl varit ett alternativ om sättningen är ringa.
Asfalt blir rätt mjukt när det blir varmt så om man bara lägger på nytt så kommer dom gamla spåren tillbaka väldigt fort om man fortsätter köra på samma ställe.
Vill man göra en fuling så kan det räcka att plocka upp den gamla asfalten där det satt sig, justera upp och lägga nytt på hela sen.
Vill man göra en fuling så kan det räcka att plocka upp den gamla asfalten där det satt sig, justera upp och lägga nytt på hela sen.
Ja kanske på lång sikt att någon liten grop återkommer?
Men visst borde de kunna lägga på "klister" (eller vad de använder), och asfaltera?
Med hyggligt gott resultat?
Annars visst kan jag lägga marksten ovanpå?
Men visst borde de kunna lägga på "klister" (eller vad de använder), och asfaltera?
Med hyggligt gott resultat?
Annars visst kan jag lägga marksten ovanpå?
Liknande trådar
-
Hur kan man bila upp i badrummet?
Badrum -
Bilat upp golvbrunn men hur gör jag nu?
Badrum -
Bila upp golvbrunnar - storlek bilningshammare?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
stora mängder vatten efter jag bilat upp golvet i källaren. Vad göra?
Grund & Markarbeten -
Göra om uppfarten för hand? Inkl bila betong
Grund & Markarbeten