Hej,
Jag har rivit bort gammalt parkettgolv för att ta fram furugolvet som finns under. Allt gick bra tills jag kom till hallen, där fanns ett parti mellan furugolv och klinker som var betong. Nu funderar jag på hur jag ska lösa den delen så det blir snyggt? Furugolvet går i samma höjd som betongen. Klinkers i hallen är sen en nivå högre upp, under plattorna i hallen finns eluppvärmd golvvärme också.
Tar gärna emot idéer och tips på hur jag ska göra
Jag har rivit bort gammalt parkettgolv för att ta fram furugolvet som finns under. Allt gick bra tills jag kom till hallen, där fanns ett parti mellan furugolv och klinker som var betong. Nu funderar jag på hur jag ska lösa den delen så det blir snyggt? Furugolvet går i samma höjd som betongen. Klinkers i hallen är sen en nivå högre upp, under plattorna i hallen finns eluppvärmd golvvärme också.
Tar gärna emot idéer och tips på hur jag ska göra
Antingen klinker eller furu. Furu innebär att du får en tröskel ”i furugolvet” men det ser inte ut att göra nåt. Med klinker så blir det mer sammanhängande men det kan vara svårt att hitta samma klinker tänker jag.
För att slippa en tröskel i furugolvet så behöver du fräsa ned furuplankorna så att du kan fälla in den furu du skarvar i. Sen låter du den gå luta uppåt upp mot klinkern. Du får en lite backe helt enkelt.
Liknande trådar
-
Hur tänka när man skall gjuta en betongplatta med löst underlag?
Badrum -
Annat än cellplast under betongplattan i hus byggt på 90-talet?
Grund & Markarbeten -
Fråga till alla golvläggare! - undergolv i trä på betongbjälklag??
Golv -
Oisolerad betongplatta på mark - plast under klickgolv?
Golv -
klickgolv på betonggolv, fuktsp. under el. inte?
Golv