5 184 läst · 11 svar
5k läst
11 svar
Beställa fönster, men varifrån ?
Ska byta ut 9 fönster och 1 altandörr hemma och tänkte mig PVC fönster som är vridningsbara. Kan ni här rekommendera en bra sida eller flera med bra priser ?
Ett av fönstrena ska även vara frostat då det ska sitta i badrummet.
Tycker det är svårt att hitta bra sidor men kollade upp från fönster24sju.se
Så bomba på med förslag.
Ett av fönstrena ska även vara frostat då det ska sitta i badrummet.
Tycker det är svårt att hitta bra sidor men kollade upp från fönster24sju.se
Så bomba på med förslag.
Marc10 skrev:
Tack det var exakt det jag köpte 2018 också
Lika nöjd fortfarande riktigt bra fönster
Jag satt i första fönstren från Mentafönster för kanske lite mer än 10år sen och dom är fortfarande lika fina. Enda som man kan klaga på är dräneringen eller vad man kallar dom för, dom har blivit ganska så gula med åren... Men jag skulle tro att ett samtal till Menta löser det, att dom skickar nya.
Har även satt några på en fritidsgård, där ville dom inte att det skulle gå att öppna dom i sidled utan nyckel men det skulle gå att öppna i vädringsläge och det löste dom.
Så har ni funderingar eller special grejer så kontakta dom så kanske det går att lösa.
Jobbar inte åt Menta eller får på nåt vis betalt eller rabatter av dom
Har även satt några på en fritidsgård, där ville dom inte att det skulle gå att öppna dom i sidled utan nyckel men det skulle gå att öppna i vädringsläge och det löste dom.
Så har ni funderingar eller special grejer så kontakta dom så kanske det går att lösa.
Jobbar inte åt Menta eller får på nåt vis betalt eller rabatter av dom
Har satt mentafönster pvc i källaren och ett uthus. Tycker absolut de är prisvärda, håller bra, inget fel på färg eller funktion, och verkar vara bra energimässigt, men de är ju inga estetiska underverk. Men det ser man ju redan när man köper dem.
Jag kan nog tycka att de passar bra på garage och sådant, kanske lite mindre bra på hus.
Jag kan nog tycka att de passar bra på garage och sådant, kanske lite mindre bra på hus.
Det håller jag med om, tror det finns med smalare karm om man vill men då blir det väl dyrt kan jag tro.B BSOD skrev:Har satt mentafönster pvc i källaren och ett uthus. Tycker absolut de är prisvärda, håller bra, inget fel på färg eller funktion, och verkar vara bra energimässigt, men de är ju inga estetiska underverk. Men det ser man ju redan när man köper dem.
Har satt i mina hyreshus, där duger det
Vridbara fönster behöver inte vara av plast. Jag har nordan N-tech på mitt hus och de som inte är fasta är vridbara.
Dessutom ser dom bra ut (trä med aluminium utvändigt) vilket det ju inte gör med plast
Dessutom ser dom bra ut (trä med aluminium utvändigt) vilket det ju inte gör med plast
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Här köpte vi 15 fönster + fönsterdörrar i trä för 12 år sedan när vi byggde hus.A Alex0l skrev:
Kanonkvalitet och låga priser:
http://holzfensterfabrik.eu/en/