Halloj...

Min första post här på forumet, men har läst här ganska länge.
Jag är spekulant på ett hus som snart är 5 år gamalt.
Ska man ta in en besiktningsman på det huset, personligen tycker jag att ett så nytt hus inte borde ha några alvarliga fel.
vad tycker ni?

/Danne

Borde inte, nej, men fusket är utbrett i byggbranchen och mäklare finns till enbart för att bilhandlare ska verka hederliga.
Har du inte koll på det här med hus, ta dit en seriös besiktarsnubbe, välj själv och ta inte den som mäklaren rekommenderar...

Är det inte så också att om du inte besiktar ett hus grundliget. Så har du väldigt svårt att komma efteråt och klaga på "dolda fel"...

Sjävklart ska du se till att besikta huset.

Dolda fel har inte med besiktning eller inte att göra. Dolda fel är sådat som inte rimligen kan upptäckas vid en besiktning, oavsett om den är gjord eller ej.

Men som alltid, att besikta ett hus är väldigt billigt i förhållande till minsta lilla skitsak som sedan skall ordnas. Antingen får du sedan ett protokoll som visar att huset är i toppskick, eller så får du ett protokoll som visar var det finns brister. Det kan användas för en prisdiskussion, en kontraktsklausul att det skall fixas, eller en bra lista att ha i minnet när man flyttat in vad man skall ha koll på.

Ok.. Då blir det att besiktigta huset om jag får det.
Är det någon som vet en bra besiktningsman/Företag i Västerås området?

/D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.