Har nu haft min nibe 1255 i 6år nu. Den har fungerat klanderfritt. Det ingick en 6-årig försäkring/garanti när den installerades, nu har den tiden gått å idag fick jag ett erbjudande från Protector/Arctic att förlänga den till en kostnad av 945 kr per år. Hur har ni andra gjort? Är det värt det. Å får man ut något om det händer något? Försäkringar låter då bra när man tecknar dom, men frågan är hur bra de är om något händer. Någon som har erfarenhet av dessa försäkringar?
 
Redigerat:
Artic brukar ge dessa försäkringarna och där har det inte varit något problem med utbetalningarna vid skada som jag hört om. Protector har jag tyvärr inte hört talas om. "Nackdelen" med dessa försäkringar är att premien stadigt ökar mycket från år till år, och till slut efter många år har man sammanlagt betalat en ganska stor summa. Men värmepumpar är väldigt dyra att reparera så har man begränsade möjligheter vid plötsligt stora utgifter är det bra med en försäkring.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Actic betalar ut hemförsäkringens självrisk och åldersavdrag. Förra ägaren tecknade försäkring vilket jag kunde nyttja efter ett kretskort gick sönder efter blixtnedslag och jag fick några tusen lappar. Jag förnyade det dock aldrig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.