1 654 läst · 5 svar
2k läst
5 svar
Ben till en Dewalt bordssåg - tips?
Hej!
Har en Dewalt bordssåg som vi är ute efter att hitta ben till, tyvärr har det inte varit så lätt att hitta detta när jag kollat runt på både Dewalts hemsida och även ett gäng väld utvalda handlare.
Tänkte se om någon här vet vad artikelnumrena kan vara och var det går att få tag på sådana.
Såhär ser sågen ut:
Har en Dewalt bordssåg som vi är ute efter att hitta ben till, tyvärr har det inte varit så lätt att hitta detta när jag kollat runt på både Dewalts hemsida och även ett gäng väld utvalda handlare.
Tänkte se om någon här vet vad artikelnumrena kan vara och var det går att få tag på sådana.
Såhär ser sågen ut:
Jag har en likadan. Benen är ju bara vanliga rör med en "låsfjäder" men låsfjädern behövs ju bara om du behöver lyfta/flytta bordet så benen inte faller ur så står den på plats fungerar helt vanliga rör.
Ta innerdiameter på hålet och åk till byggvaruhuset, dels kan det finnas "ben" färdigt annars köp stål eller aluminiumrör och kapa i lämplig längd och sen någon "fot" på...
Ta innerdiameter på hålet och åk till byggvaruhuset, dels kan det finnas "ben" färdigt annars köp stål eller aluminiumrör och kapa i lämplig längd och sen någon "fot" på...
Låsfjädern borde gå att tillverka av tinnar från en utsliten lövräfsa eller av tillkapade remsor av bladet på en utsliten tandspetshärdad fogsvans.
Rören torde vara tunnväggiga stålrör i standarddimension. Ibland går det lättare att hitta svartrör med samma ytterdiameter.
Rören torde vara tunnväggiga stålrör i standarddimension. Ibland går det lättare att hitta svartrör med samma ytterdiameter.
Du kan köpa det mesta här. https://reservdelarvitvaror.se/rese...alt-och-stanley/dewalt-reservdelar_1521531769
Liknande trådar
-
Spännhylsa till DeWalt 621 överhandsfräs
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Styrskena Dewalt, passar den till denna adapter till Bosch
Hur kan jag ”snygga” till änden på muren? Benders megaloc
Trädgård allmänt -
Ansluta Dewalt slip till Dewalt dammsugare
Vilket stenlim till Benders?
Grund & Markarbeten