Hej.
Jag har tänkt börja renovera mitt badrum om två-tre veckor. Jag arbetar som snickare och är ganska ung (20-ish) därför ska jag göra så mycket som möjligt själv, El, rör, tätskikt och kakel lägger jag över på någon annan.
Däremot har jag lite funderingar på hur ni hade löst endel problem och materialval. Jag tänkte kolla upp så allting är okej med plattsättaren innan han kaklar dock. Då jag inte har nån våtrumslicens och inte byggt speciellt mycket badrum själv.
Nu till funderingarna: Spegeln har jag tänk lösa genom att bygga in en nisch i väggen. Sedan sätta en ram med belysning runt om. Spegeln i sin tur blir utanpå ramen så väggarna i nischen reflekterar ljuset och på så sätt ger ett svepande ljus runt hela spegeln utan synliga ljuskällor.
Framifrån kommer det bli ungefär såhär:
Nu funderar jag på vad man ska använda för ljuskällor för att få ett tillräckligt stark ljus och samtidigt få det så mjukt som möjligt?
Funderar på nån slags LED-strips, men finns det tillräckligt starka till ett okej pris?
Annars överväger jag gamla hederliga lysrörsarmaturer.
Andra funderingen angående denhär väggen är om det är tillåtet att måla hela denhär väggen. Bakom tvättställ och runt hyllplan och spegel. Det känns överdrivet att kakla då det blir såpass lite väggyta. Denhär väggen är c:a 2 meter från duschen.
Jag kommer troligtvis fylla på med fler funderingar allt efter som dom kommer.
Jag har tänkt börja renovera mitt badrum om två-tre veckor. Jag arbetar som snickare och är ganska ung (20-ish) därför ska jag göra så mycket som möjligt själv, El, rör, tätskikt och kakel lägger jag över på någon annan.
Däremot har jag lite funderingar på hur ni hade löst endel problem och materialval. Jag tänkte kolla upp så allting är okej med plattsättaren innan han kaklar dock. Då jag inte har nån våtrumslicens och inte byggt speciellt mycket badrum själv.