Hej!
Idag har jag en inbyggnadsugn från Ikea med tillhörande häll. Denna är ansluten med ett perilexuttag. Jag har nu tänkt att införskaffa en ny inbyggnadsugn och spishäll. Det verkar som de köps separat nuförtiden och min fråga är därför om jag behöver skaffa ett till eluttag eller om en elektriker kan koppla ihop dem till samma uttag. Bifogar bilder på uttaget. Tack på förhand.
Idag har jag en inbyggnadsugn från Ikea med tillhörande häll. Denna är ansluten med ett perilexuttag. Jag har nu tänkt att införskaffa en ny inbyggnadsugn och spishäll. Det verkar som de köps separat nuförtiden och min fråga är därför om jag behöver skaffa ett till eluttag eller om en elektriker kan koppla ihop dem till samma uttag. Bifogar bilder på uttaget. Tack på förhand.
en eliktrikare löser detta snabbt, då kan det kollas att du har nollledare framdragen åxåM matttssson skrev:Hej!
Liknande trådar
-
Lokal jordfelsbrytare till klass1-element i ojordat uttag
El -
Vägguttag separat matning till TM/TT
El -
Bättre sätt att koppla tre lampor till ett takuttag?
El -
Vad saknas? Inte möjligt koppla slang till vattenuttag
Vatten & Avlopp -
Behövs kopplingsdosa eller kan man dra ledare från vägguttag till vägguttag istället?
El