Hej!
Idag har jag en inbyggnadsugn från Ikea med tillhörande häll. Denna är ansluten med ett perilexuttag. Jag har nu tänkt att införskaffa en ny inbyggnadsugn och spishäll. Det verkar som de köps separat nuförtiden och min fråga är därför om jag behöver skaffa ett till eluttag eller om en elektriker kan koppla ihop dem till samma uttag. Bifogar bilder på uttaget. Tack på förhand.

• Närbild av elkabel märkt med "USE <HAR> H07 RN-F 5G2,5" nära ett vägguttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett smutsigt, vitt perilexuttag monterat på en vägg med en svart elkabel kopplad, omgiven av sprucken puts.
    Skapa konto
  • Närbild av ett Perilexuttag, en vit elektrisk kontakt med flera stift, hålls i handen mot en ljus bakgrund.
    Skapa konto
En elektriker kan koppla in ett vanligt uttag bredvid perilexen. Hällen använder bara två faser så den tredje används till ugnen.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
M matttssson skrev:
Hej!
Idag har jag en inbyggnadsugn från Ikea med tillhörande häll. Denna är ansluten med ett perilexuttag. Jag har nu tänkt att införskaffa en ny inbyggnadsugn och spishäll. Det verkar som de köps separat nuförtiden och min fråga är därför om jag behöver skaffa ett till eluttag eller om en elektriker kan koppla ihop dem till samma uttag. Bifogar bilder på uttaget. Tack på förhand.
en eliktrikare löser detta snabbt, då kan det kollas att du har nollledare framdragen åxå

• Gilla
matttssson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.