705 läst · 2 svar
705 läst
2 svar
Behöver tips
Hej
Var och tittade på ett hus från runt 1920 med krypgrund.
Stack in kameran i krypgrunden och fick se detta.
Är det kört eller går det fixa men kanske en jättekostnad ?
Inne i huset märkte man inget mer än dragit vid golven,kalla golv, golvet lutade lite på en av toaletterna och i köket sviktade det ytterst lite på vissa ställen.
Finns spricka i två rum som går från tak och ner mot golv men inte ända ner och själva grunden runt huset hade vid ett hörn sprickor 1 på vardera sida hörn lodrätt. Ett annat hörn hade rasat lite av grunden.
Dränerat ska det vara men för ca 15 år sen, dagvattnet leds bort eller hur man säger.
Jag är inte så orolig för sprickor osv för hus kan sätta sig, flyttar sig osv genom åren utan mest orolig för krypgrunden men kanske inte behöver vara eller ?
Frågade inte om den där och då för kollade inte kameran förrän jag kom hem.
Tack så länge.
Var och tittade på ett hus från runt 1920 med krypgrund.
Stack in kameran i krypgrunden och fick se detta.
Är det kört eller går det fixa men kanske en jättekostnad ?
Inne i huset märkte man inget mer än dragit vid golven,kalla golv, golvet lutade lite på en av toaletterna och i köket sviktade det ytterst lite på vissa ställen.
Finns spricka i två rum som går från tak och ner mot golv men inte ända ner och själva grunden runt huset hade vid ett hörn sprickor 1 på vardera sida hörn lodrätt. Ett annat hörn hade rasat lite av grunden.
Dränerat ska det vara men för ca 15 år sen, dagvattnet leds bort eller hur man säger.
Jag är inte så orolig för sprickor osv för hus kan sätta sig, flyttar sig osv genom åren utan mest orolig för krypgrunden men kanske inte behöver vara eller ?
Frågade inte om den där och då för kollade inte kameran förrän jag kom hem.
Tack så länge.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 696 inlägg
Ser ju torrt ut och mest gammal spindelväv. Men ändå värt att ta dit en besiktningsman
Liknande trådar
-
Fasadrenovering och behöver få era kloka tips
Byggmaterial & Byggteknik -
Köpt min första bostadsrätt behöver tips med bolån
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Upphöjd altan, behöver tips på konstruktion
Altan & Uteplats -
Behöver altantips
Altan & Uteplats -
Sätta ihop skrivbord; behöver tips och råd!
Möbelsnickeri