Bygger trädäck och hade behov av att såga några trall längsgående samt snygga till ändräet innan frisen monteras. Det är inga mängder, så tänkte att den enklare sänksåg hade passat.

Köpte Meec tools sänksåg på Jula då de hade kampanj för 799kr eller liknande, men den var direkt livsfarlig!!
Styrningen med skenan var så glappig att jag under sågning flera gånger fastnade med klingan i styrskenan. Varje gång det hände så flyger sågen iväg okontrollerat. Var nära att såga mig själv fler gånger.
Finns två små skruvar som ska trycka mot falsen på skenan för att minska glappigheten, men de sitter så löst så de rör på sig när man sågar.
Denna: https://www.jula.se/catalog/verktyg...er/sagar/elektriska-sanksagar/sanksag-015607/

Vad rekommenderas som alternativ och som inte kostar skjortan? Har mycket Ryobi verktyg, men de verkar inte ha någon vettig sänksåg eller vettig styrskena för den delen heller.
BOSCH GKT 55 GCE verkar ge ett bra intryck när man läser recensionerna, men kostar rätt mycket mer än jag egentligen tänkt att lägga. Vad finns det annars för alternativ?

Har du bara behov av sänksågen för ett jobb är det säkert mer prisvärt att hyra en proffsmaskin över dagen.

D Dublin skrev:
Har du bara behov av sänksågen för ett jobb är det säkert mer prisvärt att hyra en proffsmaskin över dagen.
ja kanske. Men det är rätt skönt att ha en tillgänglig för sågningarna görs när behoven uppstår.

Har en sån här kostade 1500 på Jula för några år sedan men köpte till extra lång skena för 500 har fungerat mycket bra

Sheppasch pl 55 bilden gick inte fram

• Elektrisk cirkelsåg av märket Scheppach PL55 på ett arbetsbord i en byggarbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bo arnold Bo arnold skrev:
Sheppasch pl 55 bilden gick inte fram
Har också en sån, tycker den funkar riktigt bra. Finns väl inte på jula längre men går att hitta på Amazon.

fast jag har en meec sänksåg och så länge som man ser till att skruva in justerskruvarna så att den ligger rätt i skenan har jag inte haft några problem med den, iofs nåt man måste dubbelkolla varje gång som man sätter ner den i skenan

• Gilla
Aeroabuser
  • Laddar…
I ikeo skrev:
fast jag har en meec sänksåg och så länge som man ser till att skruva in justerskruvarna så att den ligger rätt i skenan har jag inte haft några problem med den, iofs nåt man måste dubbelkolla varje gång som man sätter ner den i skenan
På min så sitter sågen fast och går inte att dra längs skenan om man skruvar justerskruvarna för hårt. Sätter man de lite lösare, så vrider de upp sig när man drar sågen på skenan, sågen blir glappig och går tillslut in i skenan.
Jag kanske gör fel (?)

Är budgeten begränsat så skulle jag hålla utkik efter begagnade kvalitetsgrejer.
Det är på den här typen av precisionsgrejer man verkligen märker hur stor skillnad på julas billiga verktyg och riktiga verktyg.
Själv budade jag hem en dewalt sänksåg på tradera billigt. Beställde sen skena och ny klinga från axminster

Är styrskenan "Meec tools" kompatibel med Festtool och Makita sågarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.