Hej!

Skall renovera min gästtoa och ville från början sätta kakel på väggar/mosaik på golv. Pratade med hantverkaren som renoverar mitt badrum och sa att jag tänkte sätta kakel/mosaik på gästtoan. Han avrådde mig dock då av den anledningen att det skulle bli jobbig akustik inne på gästtoan. Har någon erfarenhet av detta? Synpunkter?

Golvytan är ca. 1,5 m2 så det är ingen stor gästtoa.

/Pelle
 
Ska du spela popmusik inne på toan?

Om inte är det inga problem, jag har en liten toa i källaren som är helkaklad och har inte tänkt på akustiken.
 
Hummmmmm har aldrig hör detta......intressant.

Spontant så kanske de thörs lite mer av en spolning om man har kakel....fast det är ju inte något som man någonsin tänker på. fördelen rent utseendemässig tmed kakel uppväger det med råge tycker jag.

DET enda som jag tycker är en bra anledning att ha våtrumsmatta är kanske kostnad och att det anses mer fuktsäkert........
 
Nej, jag kommer inte att spela popmusik inne på toan... :) Följer nog inte råden jag fick av hantverkaren. Jag kan bara hålla med att utseendet överväger säkert akustiken.

/Pelle
 
En annan intressant aspekt som vi funderade på är ju att det blir ett helt annat golvklimat med matta (om man inte har golvvärme vill säga). Så för vår del kör vi en snygg matta istället. Känns overkill med golvvärme i vår lilla toalett på 3-4 kvm
 
Hade från början tänkt att lägga värmegolv men låter nog elementet sitta kvar. Lägger värmegolv i badrummet och bara kostnaderna för materialet till värmegolvet på gästtoan skulle gå på minst 2.500 kr förutom arbete och material med flytspackling m.m. Inte motiverat m.a.o.
 
Redigerat:
Tänk på att om du lägger värmegolv inte behöver något element och på så sätt sparar en del plats om det nu är ett litet utrymme.

2500 låter dyrt i mina öron, i mitt badrum på strax över 5m2 gav jag 1200 för slingan och 1000 spänn för en termostat (elko plus, dyr) och termostat kan du hitta betydligt billigare.
 
2200 eller 2500 är väl inte så stor skillnad iofs men sedan tillkommer ju även elektrikerns arvode (varken får eller kan installera själv), flytspackel/armering, primer så kostnaderna blir ju inte lägre direkt. Elementet tar för övrigt inte så stor plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.