Hej jag har ett kallt element trotts luftning och motionering av ventilnålen. Jag gissar att ventilen behöver bytas då ventilnålen lossnade helt när jag drog i den. Den går att sätta in igen men inget händer med elementet. Rören är varken varma eller kalla skulle jag säga och sätter jag örat mot elementet hör man att det är något som lever nånstans.

Vad tror ni kunniga?

Kanske tätkäglan i ventilen kärvar fast. på med hammaren på röret under. Knacka åt alla håll och kanter, det ska ruska om ordentligt i ventieln, har du tur så släpper det och elementet blir varmt.

J jonaserik skrev:
Kanske tätkäglan i ventilen kärvar fast. på med hammaren på röret under. Knacka åt alla håll och kanter, det ska ruska om ordentligt i ventieln, har du tur så släpper det och elementet blir varmt.
Ska testa det efter jobbet, tack för tipset

J jonaserik skrev:
Uppdatering: Efter att jag kom så tog jag till hammaren. Slog till rätt så ordentligt och ventilen rörde sig utåt av sig själv. Strax därefter kom värme! Tack jonaserik! 😀

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
H Henessy skrev:
Uppdatering: Efter att jag kom så tog jag till hammaren. Slog till rätt så ordentligt och ventilen rörde sig utåt av sig själv. Strax därefter kom värme! Tack jonaserik! 😀
Tryck på piggen 10 -20 ggr så att allt invärdes rör sig, tar bort en del oxid som kan bli. Detta fenomen är en klassiker efter sommaren när allt har stängts. Och inträffar när det finns termostater på både element och golvvärme, piggen fastnar i intryckt läge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.