Hej där!
Jag skrev förut men fick inga svar:( Så jag har knåpat lite själv i köket och resulatet blev bra men det räcker inte till så jag behöver hjälp. Jag knackade loss kaklet och bakom kaklet satt stor "biffar" av bruk för att bygga ut från väggen. Dessa biffar lossnade med. Jag fick tips om att använda gips bruk för att släta och bygga ut. detta har jag nu gjort 3 varv och visst blev det slätt och fint men det byggde inte ut så mycket. Detta blir ett problem av den enkla anledningen att diskbänken har en plåt som sticker upp i bakkant och kakel plattan skall gå utanpå denna plåtkant. Saken är den att det saknas ca 1 cm från väggen och fram till plåten!! Och det är inte 1 cm på alla ställen på diskbänken!! Någon som har förslag?

Tack snälla på förhand.

• kakel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya 014.jpg
    Skapa konto
  • Nya 003.jpg
    Skapa konto
  • Nya 004.jpg
    Skapa konto
Fortsätt stocka ut med gipsbruket tills du kommer ut till plåtkanten, för att få det rakt och utan vågor kan du skruva upp ett par tunna läkter vågrätt (kolla lodet med vattpass) som du drar av bruket med.

Skulle det fungera att sätta upp renoveringsgips ? Gipset är 6mm vull jag minnas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.