T
Jag skulle vilja lägga en beställning på rör och diverse kopplingar som jag kommer behöva för installation av dusch, wc, handfat och varmvattenberedare.

Kontaktade Rinkabyrör men dom kunde bara hjälpa mig om jag kom in personligen i butiken.

Jag har bifogat en bild som beskriver vad jag ska göra och undrar om ni kan plocka ihop ett paket på det jag kommer behöva?

Bilden nedan visar de rördragningar jag tänkt göra i rött.
Från varmvattenberedaren som illustreras med grönt, ska jag dra rör i väggen till dels duschen, till wc:n och till handfatet.
Det jag behöver ha hjälp att plocka ihop är rören mellan beredaren och dessa tre installationer. Jag vill även ha de kopplingar jag kommer behöva samt ev skarvar.
Skiss av en badrumsplan med röda och blåa markeringar för rördragning till dusch, wc och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
oordning
  • Laddar…
T
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Rördragning ska vara utanpåliggande
Varför då?

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Rördragning ska vara utanpåliggande
Det är valfritt.

Osäker på om jag förstår. Är beredaren befintli? Är det alltså ”inkommande matning” till de nya rören?

För bra svar, behöver vi veta lite om väggarna som rören skall gå i. Är det skivväggar/betong osv? Tjocklek på väggen ( tillgängligt utrymme för rören). Någon yttervägg?

T
H hempularen skrev:
Osäker på om jag förstår. Är beredaren befintli? Är det alltså ”inkommande matning” till de nya rören?

För bra svar, behöver vi veta lite om väggarna som rören skall gå i. Är det skivväggar/betong osv? Tjocklek på väggen ( tillgängligt utrymme för rören). Någon yttervägg?
Det är en nyinstallation. Så just nu finns inget där förutom reglar. Ytskiktet ska bestå av fibo trespo våtrumsskivor.

Reglarna kommer vara 70mm reglar.

Väggen där varmvattenberedaren sitter är en yttervägg. Resten är innerväggar. Den är bara uppreglad.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.