Hej, jag har köpt en kameraövervakningslåda som skickar upp bild på en tvskärm och även bild på "molnet". Allt lirar bra första timmen men sen verkar det som att den tappar internetuppkopplingen. Den säger "gateway unreachable".
Ok, det säger mig inte något egentligen eftersom jag helt saknar kunskap om nätverk. Men jag kan ju iaf titta och försöka fatta något av siffrorna jag ser...

Det jag gör när detta fel inträffar är att starta om lådan och då gör den en "auto config" och då fungerar molntjänsten igen, i 1 eller 2 h.

Jag "roade" mig då med att titta på vilka nya siffror som dykt upp...den enda skillnaden var att den hade fått ett nytt ip-nummer..

Vad är det som kan vara problemet? Jag får internet i ett par h men sen blir jag utslängd? Jag kan tillägga att jag hade en annan box inkopplad på exakt samma sätt i över en månad utan att tappa internet så det "borde" inte vara stadsnätboxen på väggen som är problemet. Eller?

Mycket tacksam för lit input så man kanske kan lära sig något nytt...

Mvh Tobias
 
Vad för kamera är det? Vad för nätverk har du?
Har du en brandvägg så du kan låsa vilket IP din kamera får?

Eftersom du får felet Gateway unreachable så har du nätverksstrul, och din kamera tappar sitt IP som du redan märkt.
 
N
Kan du sätta en statisk IP adress på din enhet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.