För att kapa 50 meter på trädgårdsslangen nu när pool ska fyllas, gräs anläggas och häck vattnas tänkte jag fixa en trädgårdskran, eller vad det heter, på väggen utanför vårt kök.

Under diskbänken finns en pluggad gren till ett kallvattenrör med kran som tidigare gick till en ismaskin. Mellan det och platsen jag vill ha kranen är det spånskiva, plast, isolering, timmer, luft och träpanel. Är det bara att borra ett hål genom allt och koppla in, eller är det inte riktigt så enkelt? Blir det kondens i väggen, eller vad händer?

Helst vill jag lämna bort jobbet och har vi tur kan vi ta det samtidigt som annat, men ingen jag försökt få hit för bara det här har varit direkt sugen på ett så litet skitjobb. Risken är att jag måste fixa själv.

Ett gammalt kallvattenrör med kran under en diskbänk, avsedd för anslutning av ismaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är inga problem att sätta in en frostskyddad vatten utkastare där

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Låter bra. Vad sätter man mellan kranens inomhussida och mitt lite halvfasta gamla bängliga rör?

Hep Hep skrev:
Låter bra. Vad sätter man mellan kranens inomhussida och mitt lite halvfasta gamla bängliga rör?
Verka redan sitta vad som behövs där. Använd lindrev och tätklet. Rörgängor kan vara lite knepigt vilka man ska välja men ta av täcklocket och ta med till rörhandlaren så plockar dom fram rätt övergångsnippel om en sån behövs

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.