Hejsan!

Det är så att jag har blivit med hus så kommer nog hänga här inne en hel del då det helt säkert kommer att dyka upp både det ena och det andra man undrar över, har dock en första fråga redan nu.
Har ett garage med betonggolv, relativt slätt och fint.
funderar lite på att måla golvet, men frågan är om det kommer att bli bra? Tänker då på färgsläpp pga att fukt kan komma upp underifrån? Finns det andra alternativ för att golvet ska kunna se lite roligare ut?

Ha det gott!

Mvh

Har du provat att söka lite i forumet?
Vill minnas att det finns ett antal trådar om att måla garagegolv nu ;)

Skulle tro att de flesta epoxilacker för golv är diffusionsöppna och därmed släpper ut fukt från plattan (men vatten kan inte rinna ner).

Mjo, lite har jag allt sökt, men inte hittat riktigt rätt svar tycker jag. Men tack för tipset iaf, så söker jag vidare lite till;)

Kan rekommendera Hagmans produkter. kolla min tråd =)

oobum skrev:
[länk]

Den där skall du ha.

Är kanonlätt att handskas med, du tvättar golvet ordentligt innan.

Kör på denna färg mer roller. BLir kanon!
Tack så mycket för tips, skall genast kollas upp:)

Jag körde Nils Malmberg från deras egna butik "epoxibutiken", var billigare än hagmans och de var väldigt trevliga att prata med över telefon.

Tänk på att ett betonggolv behöver slipas alt betas med saltsyra innan du målar (NM rekommenderade inte betning alls).

Diamantslipning och ordentlig dammsugning brukar vara ett krav för att få ett bra resultat före målning. Så hyr en HTC slip + dammsugare över dagen av en hyrfirma och sedan är det bara att måla efter anvisning.

Biltemas färg har iaf. varit Hagmans och den har fått bra betyg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.