Hej!

Vad har ni behandlar erat betonggolv med i era garage och carportar?
Jag ska behadla en ny betongplatta i en carport som är glättad till en fin yta men det finns ju lite olika medel att välja emellan och vill gärna höra era tankar och erfarenheter.

De produkter jag nu funderar emellan är dessa nedan som finns lokalt på Ahlsell:

Betsil, betongimpregnering. Den verkar populär.

EFC 800 Dammbindare

Pieri SD 500 Dammbindare

Produkterna verkar ganska likvärdiga men Betsil verkar ha viss risk för kalkutfällningar och aningen förändrad färg på ytan .
Vad har ni använt?

Vi har just behandlat en platta i vårt blivande fritidshus med Lithurin (Hard+Seal) det ser ut som före behandlingen och det var vad vi ville. Ute på de byggen jag jobbar på brukar vi köra med enbart Seal, men då har vi inga krav på att golvet ska vara hårt.

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
M Mseli skrev:
Vi har just behandlat en platta i vårt blivande fritidshus med Lithurin (Hard+Seal) det ser ut som före behandlingen och det var vad vi ville. Ute på de byggen jag jobbar på brukar vi köra med enbart Seal, men då har vi inga krav på att golvet ska vara hårt.
Okej ja den liknar ju de dammbindarna på Ahlsell.
Kanske ska bestämma mig om det räcker med dammbindare eller om en hårdare yta också är bättre

• Gilla
lben_64
  • Laddar…
Är det ingen som använt någon av de tre produkterna jag nämde?
Imorgon ska jag köpa men har inte bestämt vilken. Kanske inte seplar roll?

Det är väl Betsil som verkar lite annorlunda men är impregnering samma som lasyr?
Dammbindare, Betonglasyr och Betongimpregnering benämns ju de här produkterna som men tycker knappt det skiljer något.
EFC800 verkar vara Hagmans och völdigt lik Betsil.
Pieri SD 500 verkar vara Ahlsells och kanske inte gör betongen hård på ytan som de andra eftersom det finns fler produkter att kägga som topp.

Beslutsångest deluxe! Säkert i onödan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.