3 969 läst · 3 svar
4k läst
3 svar
Beg betongblandare, vad betala? (snabba svar tack)
Har en längre tid spanat efter en beg betongblandare men inte hittat några lämpliga objekt.
Säljs inga på blocket i närheten och en köpes-annons i lokaltidningen gav 1 svar.
Är lite fundersam över priset som begärs för den jag hittat. Säljare är en gubbe på dryga 80 bast som haft en byggfirma.
Blandaren är ca 125liter och inköpt ca -68 och har stått förvarad med inoljad tunna inomhus (kallförråd) i mer än 30år.
Gubben begär 2500 men kan släppa den för 2000.
Mitt bud är 1000... Vi står alltså långt ifrån varandra.
Har berättat för honom att jag kan köpa en ny för 2500 med garanti men då kontrar han med att den gamla blandaren håller högre kvalité. Tyvärr har väl gubbf.n rätt
Vad är egentligen vettigt att betala för blandaren?
Gubben har även andra "bra att ha" prylar som jag blev sugen på, som tex en betongkärra och en armeringsklipp från samma tidsepok. Vad kan vara vettigt att betala för sådana prylar???
Behöver lite mer kött på benen innan jag åker dit och förhandlar
Säljs inga på blocket i närheten och en köpes-annons i lokaltidningen gav 1 svar.
Är lite fundersam över priset som begärs för den jag hittat. Säljare är en gubbe på dryga 80 bast som haft en byggfirma.
Blandaren är ca 125liter och inköpt ca -68 och har stått förvarad med inoljad tunna inomhus (kallförråd) i mer än 30år.
Gubben begär 2500 men kan släppa den för 2000.
Mitt bud är 1000... Vi står alltså långt ifrån varandra.
Har berättat för honom att jag kan köpa en ny för 2500 med garanti men då kontrar han med att den gamla blandaren håller högre kvalité. Tyvärr har väl gubbf.n rätt
Vad är egentligen vettigt att betala för blandaren?
Gubben har även andra "bra att ha" prylar som jag blev sugen på, som tex en betongkärra och en armeringsklipp från samma tidsepok. Vad kan vara vettigt att betala för sådana prylar???
Behöver lite mer kött på benen innan jag åker dit och förhandlar
Vid senaste konkursauktionen jag var på, gick en stor ATIKA-blandare för 2 160:-. Den såg inte ut att vara mycket använd och ej heller så gammal.
Det fanns även en betongkärra som gick för 300:-. Fungerande och i skapligt skick.
Samtliga priser inkluderar köparprovisionen.
Det fanns även en betongkärra som gick för 300:-. Fungerande och i skapligt skick.
Samtliga priser inkluderar köparprovisionen.
Liknande trådar
-
Är det lönt med beg Atmos DC 35 SF?
Ved, Pellets, Flis -
Vad gör jag nu? Jag har beställt (och betalat) 25A men bara fått 20A
El -
Parkeringsavgifter och begränsning av tillgängligare trots servitut.
Juridik -
Vad kan man tänkas betala för ett begagnat Heru 75 S ??
Ventilation -
Köpt beg. Pelarborr. Betalade jag för mycket?
Verktyg, Maskiner & Fordon