Hur ska jag göra med min vindsgavel? Ska jag ta bort isoleringen? Även vindpapp? Ska jag ta bort gammalt och sätta dit nytt på samma sätt som nu? Eller ska jag bara låta allting vara som det är? Har egentligen inga problem förutom att det är fult och äckligt.

• vinden_isolering.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha! Låter som du tar den en kik vardagligen =)!

Eftersom att du antagligen inte har uppvärmt utrymme på vinden och spån, lösull eller annan fiberisolering på vinden för värmen i huset inte ska ta sig upp så gör den ingen nytta. Inte heller då inte hela väggen inte är isolerad.

Bara att ta bort, det där gör ingen glad.

Kurtivan skrev:
Bara att ta bort, det där gör ingen glad.
Instämmer! Till återvinningen med den.

Och plocka samtidigt undan gamla ölburkar och kanske täta taket.

Förresten ser väl elistallationen liiite eljest ut också.

Michael86 skrev:
Haha! Låter som du tar den en kik vardagligen =)!
Ja, jag kikar in där varje dag när jag tömmer musfällorna...
Michael86 skrev:
Eftersom att du antagligen inte har uppvärmt utrymme på vinden och spån, lösull eller annan fiberisolering på vinden för värmen i huset inte ska ta sig upp så gör den ingen nytta. Inte heller då inte hela väggen inte är isolerad.
Mest kutterspån, men även lite annat sågspån och en del gullfiber (mest runt den inredda delen).

Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Instämmer! Till återvinningen med den.
Bra, det var det jag ville höra :)

KnockOnWood skrev:
Och plocka samtidigt undan gamla ölburkar och kanske täta taket.
Har redan städat en del, men det finns mycket kvar... Tror någon tidigare invånar har smygsupit på vinden, har hittat både öl, vin och spritflaskor ;)

KnockOnWood skrev:
Förresten ser väl elistallationen liiite eljest ut också.
Misstänkte att någon skulle kommentera på det :p Det du ser är rör för nätverkskabel och larm och en antennsladd. Sen är det mycket riktigt ett rör med elkablar i, men de är inte inkopplade på någon sida (tror jag).

Låter som du har vinden under kontroll då!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.