3 936 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Beckers Perfekt alkydoljefärg
Någon som har erfarenhet av denna?
Ska måla om huset, liggande spontad fasad tidigare målad med Alcro alkydoljefärg..
Är Beckers Perfekt ett bra alternativ?
tänkte grunda med Beckers Primex trägrund..
Tacksam för tips!
Ska måla om huset, liggande spontad fasad tidigare målad med Alcro alkydoljefärg..
Är Beckers Perfekt ett bra alternativ?
tänkte grunda med Beckers Primex trägrund..
Tacksam för tips!
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 714 inlägg
Du ska inte behöva grunda om det redan är målat
Hej,
Jag pratade med Beckers och enligt dom så behövde man det grunda om färgen var dålig.
Det skulle bättra på elasticiteten och göra att färdigstrykningarna klarar sig bättre och jag förlänger tiden till renskrap.. jag blev oxå lite förvånad av detta..
Jag pratade med Beckers och enligt dom så behövde man det grunda om färgen var dålig.
Det skulle bättra på elasticiteten och göra att färdigstrykningarna klarar sig bättre och jag förlänger tiden till renskrap.. jag blev oxå lite förvånad av detta..
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 714 inlägg
Eller så vill dom sälja mer grundfärg..
Varför inte bara måla med Alcro?
Varför inte bara måla med Alcro?
Jo kan vara så..
men är det ingen men insikt i färgers kemikalier som kan säga om det är rimligt att grunda i detta läge?
Att Alkydolja är bäst på liggande panel verkar klart, men grunda eller inte..
Har jag nu köpt en ställning så kan jag kanske lika gärna göra det för jag har ingen stress och pengar till grundfärg är heller inget problem...
men är det ingen men insikt i färgers kemikalier som kan säga om det är rimligt att grunda i detta läge?
Att Alkydolja är bäst på liggande panel verkar klart, men grunda eller inte..
Har jag nu köpt en ställning så kan jag kanske lika gärna göra det för jag har ingen stress och pengar till grundfärg är heller inget problem...
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 714 inlägg
Jag tro det är helt onödigt att grunda och ger ingen fördel alls, låter inte som att du har en 20 år gammal målning?
''om färgen är dålig'' , ja, är den gamla färgen dålig så är det skrapa det som är löst, grunda om det någonstans blir trärent och sen köra slutfärg 2ggr. Är den gamla färgen bara gammal men fortfarande i bra skick ska det räcka med att tvätta och sen måla.
Har du en bra färg på panelen nu, sen lägger grundfärg ovanpå den och sen slutfärg igen så kan du få bekymmer med de olika skikten.
Har du en bra färg på panelen nu, sen lägger grundfärg ovanpå den och sen slutfärg igen så kan du få bekymmer med de olika skikten.
Numera är väl all alkydfärg vattenskadad och med en mängd suspekta tillsatser så det kanske skiljer mot tidigare av den anledningen?
Annars är det som lopec skrev. Endast de ställen där det blir trärent måste grundas igen.
Att lägga särskild grundfärg på slutfärg har tidigare alltid varit no no.
Annars är det som lopec skrev. Endast de ställen där det blir trärent måste grundas igen.
Att lägga särskild grundfärg på slutfärg har tidigare alltid varit no no.
Hej och tack för info.
Jag är dock förvånad att både Beckers & Alcros kundservice rekommenderar att man grundar om färgen som sitter på är gammal/dålig, detta även om det inte är trärent.
Förstår inte hur jag ska gå tillväga för att bli klok på vad som är rätt..
Jag är dock förvånad att både Beckers & Alcros kundservice rekommenderar att man grundar om färgen som sitter på är gammal/dålig, detta även om det inte är trärent.
Förstår inte hur jag ska gå tillväga för att bli klok på vad som är rätt..
Liknande trådar
-
Fasadfärg Beckers Perfekt Fasad Plus (Grå/Berg 013/S 2502-Y) - Örebro
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Alcro Bestå vs Beckers Perfekt Facade Plus
Färg, Måla & Tapetsera -
Beckers Perfekt-Tips på butik i södra Stockholm som säljer denna färgserien
Färg, Måla & Tapetsera -
Alcro Bestå eller Beckers Perfekt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Beckers perfekt akrylat VS Demidekk optimal?
Färg, Måla & Tapetsera