Hej,
Jag håller på och målar ett altantak av pärlspont. Jag blev rekommenderad Beckers front oljefärg av färgbutiken. Trevligt då den var avsevärt billigare än Caparolfärgen jag använt till fasaden på huset. Nu när jag börjar målat är jag inte riktigt lika nöjd med valet.
Kulören är ”stockholmsvit”, d.v.s klassikern med lite gult i. Men efter 2 strykningar enligt instruktion så lyser det igenom lite blått och det upplevs lite flammigt. Färgen upplevs därför som kallvit snarare än åt det varma hållet.
För att få det att täcka går det snarare åt 4-5 strykningar vilket dels tar en evig tid, och dels gör materialet inte så billigt då det går åt en himla massa färg.
Panelen och bärande konstruktion är grundat med grundolja och grundfärg sedan innan innan instruktion.
Är detta bara en dålig färg eller kan jag göra något fel? Har målat hela huset från grunden utvändigt med Caparol utan detta problem så jag tvivlar på det sista.
Finns det något att hämta om man gnäller lite på färgaffären tro?
Bifogar lite bilder (dock svårt att få rätttvisa bilder). Samtliga bilder visar resultatet efter 3 strykningar täckfärg;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto