2 019 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Batteridriven tiger - eller inte??
Jag står just i färd med att köpa mig en ny tigersåg från Milwaukee (Hatchet).
Måste förresten passa på att rekommendera skruvdragarna med LokTor-motor, oou vilka monster..
Helst skulle jag vilja ha en batterimaskin, men jag är lite orolig att kraften inte skall räcka till. Själva batteritiden är inte så viktig eftersom jag i så fall köper 2 batterier..
Frågan är alltså, får man samma kraft i en batterimaskin som i en nätdriven - om inte - räcker kraften man får i en batterimaskin...
Någon med erfarenheter som känner för att ge sin syn på saken..
PS. Frågan gäller egentligen även sticksågar. Idag sitter jag med en GST 85, men den börjar sjunga på sista versen nu efter att ha gått i backen vid en takläggning för ett tag sedan. Den går fortfarande, men låter som ett flyglarm
Måste förresten passa på att rekommendera skruvdragarna med LokTor-motor, oou vilka monster..
Helst skulle jag vilja ha en batterimaskin, men jag är lite orolig att kraften inte skall räcka till. Själva batteritiden är inte så viktig eftersom jag i så fall köper 2 batterier..
Frågan är alltså, får man samma kraft i en batterimaskin som i en nätdriven - om inte - räcker kraften man får i en batterimaskin...
Någon med erfarenheter som känner för att ge sin syn på saken..
PS. Frågan gäller egentligen även sticksågar. Idag sitter jag med en GST 85, men den börjar sjunga på sista versen nu efter att ha gått i backen vid en takläggning för ett tag sedan. Den går fortfarande, men låter som ett flyglarm
Behåll GST85'an, min gamla GST60 ifrån 1988 har låtit så i flera år nu *ler* Undrar nästan om man skall öppna den, rengöra och trycka i fett snart *s* Tror ärligt talat inte att du finner en tåligare sticksåg än just ifrån den serien.
Angående battteridrivna tigersågar har jag bara jobbat med DW's 18V's batteridrivna och den är helt godkänd. Bra kraft, bra enkel infästning och ett skönt grepp,det enda jag saknat på den jag kört är att man inte kan vända bladet upp och ner *suck*
/Kent
Angående battteridrivna tigersågar har jag bara jobbat med DW's 18V's batteridrivna och den är helt godkänd. Bra kraft, bra enkel infästning och ett skönt grepp,det enda jag saknat på den jag kört är att man inte kan vända bladet upp och ner *suck*
/Kent
Hehe, jo - 85:an får väl gå tills den lägger av.. Håller med om att det varit (är) en riktig best..
För er som funderar på att köpa en kap/gersåg tycker jag förresten ni skall kika på Bosch GCM 10sd.. Överträffar alla mina förväntningar..
För er som funderar på att köpa en kap/gersåg tycker jag förresten ni skall kika på Bosch GCM 10sd.. Överträffar alla mina förväntningar..
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 743 inlägg
Snickarboden skrev:Behåll GST85'an, min gamla GST60 ifrån 1988 har låtit så i flera år nu *ler* Undrar nästan om man skall öppna den, rengöra och trycka i fett snart *s* Tror ärligt talat inte att du finner en tåligare sticksåg än just ifrån den serien.
/Kent
Que???
Det står i instruktionsboken att man kan det på min 18V-DeWalt.
Nix>Tyvärr funkar det inte på denna *suck* Kanske en tidig modell på jobbet men funktionen är efterlängtad. Tyvärr klara inte min nätdrivna billiga det heller så man jobbar i "lite" dumma ställningar ibland.
/Kent
/Kent
Kent, du måste tänka på arbetarskyddet!Snickarboden skrev:
En synnerligen god anledning att motivera för chefen/frugan att hosta upp stålars till en ny!
*s* jo, en ny är under fundering...men viktigare är ändå vilka blad som funkar. Att kapa gamla bjälkar snyggt och med rimlig arbetsinsats när det är fullt med gamla spik mm i dem är ett h_lvete minst sagt och formligen äter sågblad. Misstänker att nästa vända blir Sandviks men jag börjar misströsta lite eftersom både Bosch, DW och Ridgid blad ligger i soptunnan rätt fort vid vissa jobb *suck*
Billiga blad håller inte många sekunder och dessutom bryts de så man har ännu mer skräp i sågsnittet *s*
/Kent
Billiga blad håller inte många sekunder och dessutom bryts de så man har ännu mer skräp i sågsnittet *s*
/Kent
Liknande trådar
-
Gräsklippare - batteridriven
Trädgårdsmaskiner -
Dricksvatten i flera svenska städer överstiger kommande PFAS-gräns
Artikelkommentarer -
Tvåstegs-snöslunga batteridriven
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Batteridriven snöslunga - Stiga, Ryobi annan?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Letar batteridriven sticksåg - VAR FINNS ALLA BATTERIER?!
Verktyg, Maskiner & Fordon