Hur ser marknaden ut? Har det mesta i Milwaukee annars men behöver en sticksåg för en större utbyggnad. Tycker dock att deras 18v är lite tung. Någon som har deras 12V? Eller hur är makitas?
 
köpte nyss en ryobi på claas olsson. Har av en slump börjat med ryobi och nu fortsätter jag för att ha samma batterier.
Dessutom så hade jag presentkort som jag var tvungen att använda upp.

Har inte ens använt den än. Kanske var ett dumt köp. Vet inte i vilken klass Ryobi ligger men är nöjd med muttersnurran och cirkelsågen därifrån.
 
B bryggstun skrev:
köpte nyss en ryobi på claas olsson. Har av en slump börjat med ryobi och nu fortsätter jag för att ha samma batterier.
Dessutom så hade jag presentkort som jag var tvungen att använda upp.

Har inte ens använt den än. Kanske var ett dumt köp. Vet inte i vilken klass Ryobi ligger men är nöjd med muttersnurran och cirkelsågen därifrån.
Nä Ryobi är ingenting för mig. Säkert bra grejer men är man van vid Milwaukee och Hilti så nej
 
S santos skrev:
Hur ser marknaden ut? Har det mesta i Milwaukee annars men behöver en sticksåg för en större utbyggnad. Tycker dock att deras 18v är lite tung. Någon som har deras 12V? Eller hur är makitas?
Kollade vad Bosch senaste limpmodell väger och det ser ut som det skiljer 0,1kg till Boschs fördel mellan sågarna.
Milwaukee 2,1kg
Bosch 2,0kg

Så jag gissar att det är därikring du hamnar om du går på 18V.

Så här säger Makita angående vikt.
Tekniska specifikationer för Makita sticksåg: spänning, motor, slag, kapacitet i trä/stål/aluminium, vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Borde inte vara för mycket begärt av tillverkarna att ange vikt utan batteri.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kollade vad Bosch senaste limpmodell väger och det ser ut som det skiljer 0,1kg till Boschs fördel mellan sågarna.
Milwaukee 2,1kg
Bosch 2,0kg

Så jag gissar att det är därikring du hamnar om du går på 18V.

Så här säger Makita angående vikt.
[bild]

Borde inte vara för mycket begärt av tillverkarna att ange vikt utan batteri.
Håller med dig men anser att iaf den modellen som Swedol säljer är väldigt tung och kommer att bli för tung med ett större batteri. Därav undrar jag hur deras 12v är
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.