Hej.
Går i tankarna av att skaffa en enstegs snöslunga. Jag har tänkt att beställa en Stigas ST 700e har ni några tankar om den? Såg även att Ryobi släppt en ny slunga, dock nästan dubbel så dyr som Stigan, frågan är om den är dubbelt så bra?

Andra tips är välkomna!

(Roligare att skotta med maskiner än skyffel)

Jag är riktigt skeptisk, har en bensindriven (6,5hk) som jag upplever att vara i klenaste laget när det faktiskt snöat. Men, maskiner är kul, förvänta dig bara inte mer än vad de visar på reklambilderna :)
7a15389fff129f6e129f3ecebc6678d585e6cb8a_ST700eKit_2S1500108ST1_amb02.jpg

Mats-S
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Jag är riktigt skeptisk
Instämmer!
Dom mindre slungorna är mer att betrakta som typ "leksaker", helt chanslösa när det är tung packad snö.
O oskee skrev:
Roligare att skotta med maskiner än skyffel
Då kanske en "leksaksslunga" fyller funktionen ändå ;)

Jag har en äldre 8hk slunga men tycker den otymplig, högljudd(bor i villa kvarter) och långsam vid de lättar snöfallen men grym vid tung blöt snö.

Men samtidigt så vill man ju att det batteridrivna ska klara lite halvtung snö för att putsa av trottoaren och plåtgångarna lite snabbt.

Sätt att den finns batteridrivna 2-stegs men så mycket vill jag inte lägga på en snö slunga 20kkr+.

O oskee skrev:
Jag har en äldre 8hk slunga men tycker den otymplig, högljudd(bor i villa kvarter) och långsam vid de lättar snöfallen men grym vid tung blöt snö.

Men samtidigt så vill man ju att det batteridrivna ska klara lite halvtung snö för att putsa av trottoaren och plåtgångarna lite snabbt.

Sätt att den finns batteridrivna 2-stegs men så mycket vill jag inte lägga på en snö slunga 20kkr+.
Man behöver i princip en slunga på minst 8hk för att klara ordentlig blötsnö. För att snabba upp skottningen när det inte är så mycket snö kan du skjuta ihop för hand i strängar eller högar, och sen ta fram snöslungan. Så gör många häruppe :)

• Gilla
oskee
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.